|
SOS3004 | Eğitim Sosyolojisi | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mine GÖZÜBÜYÜK TAMER | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı eğitim sosyolojisinin ortaya çıkış gerekçesini, önemini, eğitim ile toplumsal yapı ve bu yapıda yer alan diğer kurumlar arasındaki ilişkiyi gözler önüne sermektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Eğitim Sosyolojisinin temel kavramları tanımlayabilir | | | ÖK - 2 : | Türkiye de eğitimin sosyal ve tarihi temellerini açıklayabilir | | | ÖK - 3 : | Eğitimin toplumsallaşma sürecine katkısını açıklayabilir | | | ÖK - 4 : | Eğitimin/okulların işlevleri ve yapısını analiz edebilir | | | ÖK - 5 : | Eğitim ve toplumsal yapı arasındaki ilişkileri açıklayabilir | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu dersin odağında eğitim sosyolojisinin tanımı, konusu, özellikleri, önemi, felsefi ve tarihi temelleri yer almaktadır. Eğitime kuramsal yaklaşımlar ve Türkiye'de eğitim sosyolojisinin tarihsel serüveni, öncü düşünürleriyle birlikte ele alınacaktır. Dersin amacı eğitim sosyolojisinin ortaya çıkış gerekçesini, önemini, eğitim ile toplumsal yapı ve bu yapıda yer alan diğer kurumlar arasındaki ilişkiyi gözler önüne sermektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİNİN TEMEL KAVRAMLARI: Eğitim ve Toplum | | Hafta 2 | TOPLUMLARIN GEÇİRDİĞİ KARAKTERİSTİK DÖNÜŞÜM EVRELERİ | | Hafta 3 | TOPLUMSAL DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜM SÜRECİNDE EĞİTİM | | Hafta 4 | TOPLUMSAL YAPI VE EĞİTİM | | Hafta 5 | EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ | | Hafta 6 | TOPLUMSAL KURUM OLARAK EĞİTİM | | Hafta 7 | TARİHSEL SÜREÇTE EĞİTİMİN DÜŞÜNSEL TEMELLERİ | | Hafta 8 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİNİN TANIMI, ÖZELLİKLERİ VE ÖNEMİ | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ | | Hafta 11 | TÜRKİYE DE EĞİTİM SOSYOLOJİSİNİN GELİŞİMİ VE ÖNCÜ DÜŞÜNÜRLER
Emrullah Efendi (1858-1914) Ziya Gökalp (1876-1924) | | Hafta 12 | Prens Sabahattin (1877-1948)
Mustafa Satı El-Husrî (1880-1968)
İsmail Hakkı Baltacıoğlu (1889-1978)
Hilmi Ziya Ülken
| | Hafta 13 | EĞİTİME SOSYOLOJİK YAKLAŞIMLAR: İşlevselci Yaklaşım | | Hafta 14 | EĞİTİME SOSYOLOJİK YAKLAŞIMLAR: Çatışmacı Yaklaşım | | Hafta 15 | EĞİTİME SOSYOLOJİK YAKLAŞIMLAR: Sembolik Etkileşimci Yaklaşım | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Doğan İ. 2011, Eğitim Sosyolojisi, Nobel Yayıncılık, Ankara
Gözübüyük Tamer, M. (2021). Eğitim Sosyolojisi, Nobel Yayıncılık, Ankara | | 2 | Özdemir, Ç. 2014, Eğitim Sosyolojisi, Pegem Akademi. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 20.04.2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 07.06.2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 4 | 3 | 12 | Arasınav | 4 | 4 | 16 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 4 | 16 | Dönem sonu sınavı | 4 | 5 | 20 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|