Türkçe | English
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/sosyoloji
Tel: +90 0462 3773425
EF
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

SOS3004Eğitim Sosyolojisi2+0+0AKTS:3
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüSOSYOLOJİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Mine GÖZÜBÜYÜK TAMER
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Dersin amacı eğitim sosyolojisinin ortaya çıkış gerekçesini, önemini, eğitim ile toplumsal yapı ve bu yapıda yer alan diğer kurumlar arasındaki ilişkiyi gözler önüne sermektir.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Eğitim Sosyolojisinin temel kavramları tanımlayabilir
ÖK - 2 : Türkiye de eğitimin sosyal ve tarihi temellerini açıklayabilir
ÖK - 3 : Eğitimin toplumsallaşma sürecine katkısını açıklayabilir
ÖK - 4 : Eğitimin/okulların işlevleri ve yapısını analiz edebilir
ÖK - 5 : Eğitim ve toplumsal yapı arasındaki ilişkileri açıklayabilir
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu dersin odağında eğitim sosyolojisinin tanımı, konusu, özellikleri, önemi, felsefi ve tarihi temelleri yer almaktadır. Eğitime kuramsal yaklaşımlar ve Türkiye'de eğitim sosyolojisinin tarihsel serüveni, öncü düşünürleriyle birlikte ele alınacaktır. Dersin amacı eğitim sosyolojisinin ortaya çıkış gerekçesini, önemini, eğitim ile toplumsal yapı ve bu yapıda yer alan diğer kurumlar arasındaki ilişkiyi gözler önüne sermektir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1EĞİTİM SOSYOLOJİSİNİN TEMEL KAVRAMLARI: Eğitim ve Toplum
 Hafta 2TOPLUMLARIN GEÇİRDİĞİ KARAKTERİSTİK DÖNÜŞÜM EVRELERİ
 Hafta 3TOPLUMSAL DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜM SÜRECİNDE EĞİTİM
 Hafta 4TOPLUMSAL YAPI VE EĞİTİM
 Hafta 5EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
 Hafta 6TOPLUMSAL KURUM OLARAK EĞİTİM
 Hafta 7TARİHSEL SÜREÇTE EĞİTİMİN DÜŞÜNSEL TEMELLERİ
 Hafta 8EĞİTİM SOSYOLOJİSİNİN TANIMI, ÖZELLİKLERİ VE ÖNEMİ
 Hafta 9Ara Sınav
 Hafta 10EĞİTİM SOSYOLOJİSİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
 Hafta 11TÜRKİYE DE EĞİTİM SOSYOLOJİSİNİN GELİŞİMİ VE ÖNCÜ DÜŞÜNÜRLER Emrullah Efendi (1858-1914) Ziya Gökalp (1876-1924)
 Hafta 12Prens Sabahattin (1877-1948) Mustafa Satı El-Husrî (1880-1968) İsmail Hakkı Baltacıoğlu (1889-1978) Hilmi Ziya Ülken
 Hafta 13EĞİTİME SOSYOLOJİK YAKLAŞIMLAR: İşlevselci Yaklaşım
 Hafta 14EĞİTİME SOSYOLOJİK YAKLAŞIMLAR: Çatışmacı Yaklaşım
 Hafta 15EĞİTİME SOSYOLOJİK YAKLAŞIMLAR: Sembolik Etkileşimci Yaklaşım
 Hafta 16Dönem Sonu Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Doğan İ. 2011, Eğitim Sosyolojisi, Nobel Yayıncılık, Ankara Gözübüyük Tamer, M. (2021). Eğitim Sosyolojisi, Nobel Yayıncılık, Ankara
2Özdemir, Ç. 2014, Eğitim Sosyolojisi, Pegem Akademi.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 20.04.2024 1 50
Dönem sonu sınavı 16 07.06.2024 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 2 14 28
Arasınav için hazırlık 4 3 12
Arasınav 4 4 16
Dönem sonu sınavı için hazırlık 4 4 16
Dönem sonu sınavı 4 5 20
Toplam Çalışma Yükü120