|
SOS1005 | Felsefeye Giriş | 4+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd.Doç.Dr. Serdal Fidan | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin felsefenin konusunu, temel kavramlarını, yöntemini, alt disiplinlerini ve düşünme biçimini öğrenmesi ve felsefi sorgulama edimini gerçekleştirmesi. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Felsefenin temel kavram, konu ve problemlerini kavrar. | | | ÖK - 2 : | Epistemolojinin alanını, temel kavram ve sorunlarını tanır. | | | ÖK - 3 : | Bilim felsefesinin alanını, temel kavram ve sorunlarını tanır. | | | ÖK - 4 : | Ontolojinin alanını, temel kavram ve sorunlarını tanır | | | ÖK - 5 : | Ahlak, dil ve eğitim felsefesinin alanını, temel kavram ve sorunlarını tanır
| | | ÖK - 6 : | Felsefenin fizik ve sanat gibi disiplinlerden farkını kavrar
| | | ÖK - 7 : | Felsefenin kendine özgü yöntemini, çalışma biçimini kavrar
| | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Felsefenin bilgi, varlık ve değer gibi temel konuları, temel felsefi sorgulama yöntemleri, başlıca felsefi ekoller, felsefenin diğer disiplinlerle ilişkisi, temel toplumsal meselelerin felsefi temelleri, gündelik yaşamın felsefi sorgulanışı, felsefi perspektifin geliştirilmesi, çağdaş felsefe akımları, Türkiye ve dünyada öne çıkan düşünürlerin görüşlerinin incelenmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Felsefe Nedir? | | Hafta 2 | Metafizik | | Hafta 3 | Metafizik | | Hafta 4 | Din Felsefesi | | Hafta 5 | Epistemoloji | | Hafta 6 | Epistemoloji | | Hafta 7 | Bilim Felsefesi | | Hafta 8 | Sosyal Bilimler Felsefesi | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Etik | | Hafta 11 | Etik | | Hafta 12 | Siyaset Felsefesi | | Hafta 13 | Siyaset Felsefesi
| | Hafta 14 | Estetik | | Hafta 15 | Eğitim Felsefesi
| | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Cevizci A. 2017; Felsefeye Giriş, Say Yayınları, İstanbul. | | 2 | Platon, 2016; Sokratesin Savunması, İş Bankası, İstanbul. | | 3 | Farabi, 2017; İdeal Devlet, İş Bankası, İstanbul | | |
1 | Okholm, D.L., S.M. Honer ve T.C. Hunt. 1990; Felsefeye Çağrı, (çev. H. Ünder), İmge Yay., Ankara. | | 2 | Horner, C. ve E. Westacott 2011; Felsefe Aracılığıyla Düşünme, (çev. A. Arslan), Phoenix, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 28/11/2023 | 30 dk | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 18/01/2024 | 30 dk | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 136 |
|