|
SOS1003 | Sosyolojiye Giriş - I | 4+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Serdal Fidan
| Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere Toplum Biliminin temel kavramlarını, temel teorileri ve araştırma yöntemlerini öğretmektir.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sosyoloji ile ilgili temel kavramları belirleyebilecek
| 1,2 | | ÖK - 2 : | Sosyoloji ile ilgili temel kuramları açıklayabilecek | | | ÖK - 3 : | kuramsal bilgilerle olay ve olgular arasında ilişki kurabilecekler
| | | ÖK - 4 : | Sosyoloji ile ilgili kavram ve teorilerin uygunluğunu günümüzle ve ülkemiz toplum ve kültürüyle ilişkilendirebilecek | | | ÖK - 5 : | Elde edilen sonuçlara göre teori ve metotları yeniden yorumlayıp ilişkilendirebilecek | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sosyolojinin tanımı, konusu, gayesi, sınırları ve sosyal ilimler içindeki yeri, sosyolojinin bir ilim olarak ortaya çıkışından önceki dönemde sosyal düşüncenin gelişmesi hakkında genel ve kısa bir bilgi, sosyolojinin bir ilim olarak doğuşu ve gelişmesi, sosyolojinin doğuşuna öncülük yapan bazı sosyologların temel görüşleri, Türkiye'de sosyolojinin doğuşu ve gelişmesi: Ziya Gökalp ve Prens Sabahattin'in sosyolojik görüşleri, çağdaş sosyolojinin temel özellikleri, sosyolojide metodoloji hakkında genel bilgi, grup sosyal statü, sosyal rol, sosyal yapı ve sosyal ilişkiler kavramlarının incelenmesi. Determinizm ve sosyal ilişkileri etkileyen faktörler. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Sosyolojik Perspektif | | Hafta 2 | Sosyolojik Düşüncenin Gelişimi
| | Hafta 3 | Sosyolojik Düşüncenin Gelişimi
| | Hafta 4 | Sosyoloji Teorileri | | Hafta 5 | Sosyoloji Teorileri | | Hafta 6 | Sosyoloji Teorileri | | Hafta 7 | Sosyolojik Araştırma Yöntemleri | | Hafta 8 | Sosyolojik Araştırma Yöntemleri | | Hafta 9 | Arasınav
| | Hafta 10 | Toplum ve Kültür | | Hafta 11 | Toplumsallaşma
| | Hafta 12 | Toplumsallaşma | | Hafta 13 | Toplumsal Etkileşim | | Hafta 14 | Toplumsal Etkileşim | | Hafta 15 | Toplumsal Suç ve Sapma | | Hafta 16 | Dönem sonu Sınavı
| | |
1 | Giddens, A., 2008; Sosyoloji, Kırmızı Yayınları, İstanbul. | | |
1 | Macionis, J. 2012; Sosyoloji, Çev.ed. Vildan Akan, Nobel Yayınları, Ankara. | | 2 | Bozkurt, V. 2012; Değişen Dünyada Sosyoloji, Ekin Yayınevi, Bursa | | 3 | Bottomore, T., Nisbet, R., 1996; Sosyolojik Çözümlemenin Tarihi, Ayraç Yayınevi, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 25/11/2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 15/01/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 2 | 4 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 2 | 4 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 2 | 14 | 28 | Diğer 2 | 2 | 14 | 28 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|