|
SOS4019 | Modernite ve Sosyoloji | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Serdal FİDAN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Modernleşmeyle birlikte toplumda yaşanan değişim ve dönüşümlerin incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Modernlikle ilgili temel kavramları açıklayabilir.
| 1,2,6,8,10,13 | 1 | ÖK - 2 : | Modern öncesi toplum ile modernlik sonrası toplumların karşılaştırmasını yapabilir.
| 1,2,6,9,11,12,14 | 1 | ÖK - 3 : | Modernlikle birlikte toplumda yaşanan toplumsal değişimlerin sosyolojik analizlerini yapabilir.
| 1,2,3,7,8,10,14 | 1 | ÖK - 4 : | Modernlik kuramcılarının fikirlerini kavrar açıklar.
| 1,2,4,5,7,10,11,12 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste, modern öncesi toplumlar, aydınlanma sonrası toplum, modern dönemde yaşanan toplumsal dönüşümler, modernlik kuramcıları, modernliğin kurumsal boyutları, risk toplumu, tüketim toplumu, endüstri toplumu ve batı dışı modernlikler ile Modernliğin sonuçları tartışılmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bir Toplumsal Formasyon Olarak Modernlik
| | Hafta 2 | Modern Öncesi dönem
| | Hafta 3 | Modernliğin Arkaplanı
| | Hafta 4 | Aydınlanma Sonrası Toplum
| | Hafta 5 | Demir Kafesin İnşaası: Bürokrasi
| | Hafta 6 | Modernlik Kuramcıları
| | Hafta 7 | Modernliğin Kurumsal Boyutları
| | Hafta 8 | Modernlikten Kopuş | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Risk Toplumu | | Hafta 11 | Batı Dışı Modernlikler
| | Hafta 12 | Modernlik Batılı Bir Proje midir?
| | Hafta 13 | Modernlikten Çıkış Yolları
| | Hafta 14 | Modernlikten Çıkış Yolları
| | Hafta 15 | Genel Değerlendirme | | Hafta 16 | Dönem-sonu Sınavı | | |
1 | Wagner, P. 2014; Deneyim ve Yorum Olarak Modernlik: Modernliğin Yeni Sosyolojisi, PEGEM Akademi, Ankara | | |
1 | Touraine, A. 1994; Modernliğin Eleştirisi, Çev. Hülya Tufan,Yapı Kredi Y., İstanbul | | 2 | Giddens, A. 2012; Modernliğin Sonuçları, Ayrıntı Yayınları, İstanbul | | 3 | Bauman, Z. 2000; Liquid Modernity, Blackwell, Malden | | 4 | Gellner, E. 1994; Postmodernizm İslâm ve Us, Çe. Bülent Peker, Ümit Y., Ankara | | 5 | Davison, A. 2002; Türkiye?de Sekülarizm ve Modernlik, Ç:Tuncay Birkan, İletişim Y.,İstanbul | | 6 | Bauman, Z. 1991; Modernity and Ambivalence, Cornell University Press, New York | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 20-28/11/2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10-23/01/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 4 | 10 | 40 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|