|
SOS4017 | Çağdaş Sosyolojik Yaklaşımlar | 4+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu derste, 20.yüzyılın ilk çeyreğinden sonra sosyolojide ortaya konmuş olan kuram ve yaklaşımların önemli temsilcileri ile tanıtılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sosyoloji kuramları ile ilgili temel kavramları belirtir. | 1 | 1, | ÖK - 2 : | Sosyolojik kuramların entelektüel kökenlerini kavrar.
| 1 | 1, | ÖK - 3 : | Kuramların entelektüel kökenleri ile çağdaşları arasında bağlantı kurar | 2 | 1, | ÖK - 4 : | Bilim açısından kuramların önemini kavrar. | | 1, | ÖK - 5 : | Kuramların karşılaştırılmasını yapar.
| 1 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste çağdaş sosyoloji kuramları ve onların entelektüel kökenleri ele alınmaktadır. Bu bağlamda paradigma dönüşümlerinden hareketle başlıca üç temel paradigmanın epistemolojik, ontolojik, metodolojik sayıltıları hatırlatılarak, sosyolojik kuramda yeni tartışmaların neler olduğunu ve her bir görüşün kendi içindeki konumlanışlarına ilişkin benzerlik ve farklılıklar analitik bir bakışla ele alınacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş | | Hafta 2 | Temel Paradigmaların (Pozitivist-Yorumcu ve Eleştirel) Sayıltılarının İrdelenmesi
| | Hafta 3 | Simgesel Etkileşimcilik, Fenomenoloji, Etnometodoloji | | Hafta 4 | Eleştirel Teori (Frankfurt Okulu) | | Hafta 5 | Post-Modern Teori: Jean-François Lyotard/Frederic Jameson | | Hafta 6 | Kamusal Alan ve Akıl: Jürgen Habermas | | Hafta 7 | Anthony Giddens'ın Yapılaşma Kuramı | | Hafta 8 | Post-Yapısalcılık: Michel Foucault | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Tüketim ve Çalışma: Zygmunt Bauman | | Hafta 11 | Tüketim Toplumu, Simulasyon ve Simulakra: Jean Baudrillard | | Hafta 12 | Dünya Sistemleri Analizi: Immanuel Wallerstein | | Hafta 13 | Demokrasi ve Toplum: Alain Touraine | | Hafta 14 | Çok Kültürlülük Sorunu: Will Kymlicka | | Hafta 15 | Sosyolojik Kuramların değerlendirilmesi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 27/11/2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 15/01/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 2 | 4 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 2 | 4 | Dönem sonu sınavı | 4 | 1 | 4 | Diğer 1 | 1 | 14 | 14 | Diğer 2 | 1 | 14 | 14 | Toplam Çalışma Yükü | | | 125 |
|