|
YDM 214 | Mesleki İngilizce - I | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BİYOLOJİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Mesleki alanla ilgili konuları okumak anlamak ve yazabilmek. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bilimsel bir makalenin hangi bölümlerden oluştuğunu anlatabilir veya yazabilir | 1,3,6,7,9,10,11,12 | 1,2 | ÖK - 2 : | Bilimsel bir makaleyi Türkçe den ingilizceye çevirebilir | 1,3,6,7,9,11 | 1,2 | ÖK - 3 : | Bilisel bir makaleyi İngilizce den Türkçeye çevirebilir | 1,2,3,4,5,6,7,9,10,11,12 | 1,2 | ÖK - 4 : | Biyoloji ile ilgili temel kavram ve terimleri izah edebilir | 1,2,3,6,7,9,10,11,12 | 1,2 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Karaciğerimizin Sağlığı, Temel Genetik, Giberellin nedir, DNA nedir nasıl çalışır, Bitkilerin genel yapısı, ATP nedir?, Doku transferi nedir?, Çiçekli bitkilerde eşeyli üreme, GDO nedir?, Karaciğerin yapısı ve fonksiyonu, Kan tipleri, Üreme izolasyonu, Hayvan Göçleri, Arılan nasıl bal yapar?, Enzimler nasıl çalışır, Bir ağaçtan kağıt nasıl yapılır, Kaslar nasıl çalışır, Fosiller nasıl oluşur, İnsan genom çalışmaları, Taksonomi nedir?, Çiçeğin anatomisi, Mitokondri nedir, Bitki hareketleri, Monokod ve dikotiledon bitkiler arasındaki farklar, Mangrov ormanlarının fonksiyonu, yaprak katlanması, Biyosfer nedir ve kitin nedir? |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Temel genetik | | Hafta 2 | DNA nedir ve ne iş yapar? | | Hafta 3 | Bitki yapısı, bitki hareketi nedir? | | Hafta 4 | ATP nedir?, | | Hafta 5 | Yabanci doku trannsferleri | | Hafta 6 | Çiçekli bitkilerde eşeyli üreme | | Hafta 7 | GDO nedir? | | Hafta 8 | Karaciğerimizin yapısı ve fonksiyonu, karaciğer sağlığı | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Taksonomi nedir?, monokodiledonlar ve dikotiledonlar arasındaki farklar nelerdir | | Hafta 11 | Eşeysel izolasyon nedir?, hayvan göçleri | | Hafta 12 | Enzimler nasıl çalışır
Kaslar nasıl çalışır | | Hafta 13 | İkinci ara sınav | | Hafta 14 | Kan tipleri | | Hafta 15 | İnsan genom çalışmaları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Reading and Writing-the English of Science and Technology by Karl Drobnic, Sharon Abrams ve Marjorie Morray, PranticeHall, Inc. | | |
1 | How to write and publish a scientific paper, Robert A. Day, Oryx Press. | | 2 | Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayınlanır? Robert A. Day, çeviri; Gülay Aşkar Altay, Tübitak, 1996. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 17/11/2013 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 07/01/2014 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 11 | 11 | Arasınav için hazırlık | 1 | 7 | 7 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 50 |
|