|
ULS 206 | Diplomasi Tarihi | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu derste eski çağlardan günümüze belli başlı siyasi gelişmeler çerçevesinde diplomasinin genel bir tarihi değerlendirmesi yapılmaya çalışılmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | diplomasi kavramı ve ortaya çıkışı hakkında genel bilgileri kavrayabilecek | 1,2,3,4,5,6,7,8 | 1 | ÖK - 2 : | diplomasinin işleyişine ve diplomasinin devletlerarası ilişkilerdeki rolüne dair çıkarımlarda bulunabilecek. | 1,2,3,4,5,6,7,8 | 1 | ÖK - 3 : | belirlenen bir ülkenin geçmiş bir zaman dilimindeki diplomasi stratejisini irdeleleyebilecek. | 1,2,3,4,5,6,7,8 | 1 | ÖK - 4 : | eski diplomasi ve günümüz diplomasisi arasındaki farkları analiz edebilecek. | 1,2,3,4,5,6,7,8 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste Hititlerde ve Eski Mısır'da, Yunan şehir devletlerinde, Romalılarda, Bizans'ta, İtalyan şehir devletlerinde ve İslam dünyasında diplomasi, Yakın dönem Avrupa diplomasisi, açık diplomasi, Avrupa güç dengesi sistemi, diplomatik dokunulmazlıklar ve konsolosluk ilişkileri konuları işlenecektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Diplomasi'nin Sözcük ve Kavram olarak doğuşu,Eski Diplomsi ( Ad Hoc Diplomasi) | | Hafta 2 | Sükerkli Diplomasiye Geçış,On Beşnci y.y. İtalya'da Başlatılan Sürekli Diplomasi Yönteminin Özellikleri, İlk Sürekli Dipolmatlarda Aranılan Başlıca Nitelikler. | | Hafta 3 | 17. ve 18.y.y. Avrupa'da Sürekli Diplomasi Uygulaması ve Diplomatlarda Aranan Nitelikler | | Hafta 4 | 20.y.y.Avrupa'da uygulanan Diplomasi Yöntemin Özellilkler. | | Hafta 5 | Osmanlılarda Uygulanan Diplomasi Yöntemi ve bu Yöntemin Özellikleri. | | Hafta 6 | Yeni Diplomasi yönteminin Başlaması ve bu Diplomasiyi oluşturan temel Öğeleri ve Özellikleri | | Hafta 7 | Doruk Diplomasi yönteminin olumlu, olumsuz yönleri ve uygulamış biçimleri | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | AD HOC Diplomasi Yönteminin Evrimleri, Türleri ve Nitelikleri | | Hafta 10 | Konsulusluk İlişkilerin Kurulması,Kosolusluk Hayetinin Atanması ve Görevleri | | Hafta 11 | Diplomatik ve Kosolusluk Hayetlerinin Oluşturulması. | | Hafta 12 | Kısa Sınav | | Hafta 13 | Diplomatik ve Kosolusluk Hayetlerinin Siyasi ayırcalıkları. | | Hafta 14 | Diplomatik ve Kosolusluk Heyetlerinin Ekonomik ve Hukuki ayırcalıkları. | | Hafta 15 | Genel Değerlendirme | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Hüner Tuncer " Eski ve Yeni Diplomasi", Ümit yayıncılık, Ankara1995. | | |
1 | Adnan Al Bakri " Al Alakat Al Diplomasiye ve Al kunsuliye", Al Müessese Al Camiye lil Dirasat ve Al naşir ve Al tavzii, Kuveyt 1986. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 09/04/2014 | 40 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 29/05/2014 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 8 | 5 | 40 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 5 | 40 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 125 |
|