Türkçe | English
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/endustri
Tel: +90 0462 3773824
MF
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

SEC 210Satış Yönetimi1+1+0AKTS:3
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiÖn Lisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüYÖNETİM ve ORGANİZASYON BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 1 saat teorik ve 1 saat uygulama
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Satışa giriş bilgilerini vermek.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : temel pazarlama ve satış kavramlarını tanımlayabilecekler. 1,61
ÖK - 2 : satış ile ilgili sözlü verileri matematiksel formüllere dönüştürme ve yorumlama yeteneğini kazanabilecekler. 1,2,31
ÖK - 3 : satış ile ilgili basit matematiksel problemleri çözme ve verilerden şema ya da grafik oluşturma yeteneği kazanabilecekler. 1,2,31
ÖK - 4 : işletmelerin satış çevresi ile ilgili saptamalar ve durum analizleri yapabilecekler. 1,2,3,41
ÖK - 5 : satış açısından işletme ve çevresi ile ilişki kurmak amacıyla basit modeller kullanabilecekler. 1,3,71
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Pazarlama ve satış kavramları. Satış temsilcilerinin seçilmesi. Satış temsilcilerinin eğitimi. Satış temsilcilerinin yükselmesi, teşvik edilmesi. Satış performans değerlendirmesi. Satış temsilcilerinin ücretlendirilmesi. Satış temsilcilerinin kontrolü. Satışçının kişisel özellikleri ve görevleri. Satış konuşması ve safhaları. Müşterinin itirazları ve cevaplanma yolları.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Potansiyel müşteriler için kaynakları araştırmak ve müşterileri listelemek Listelenen müşterilerin özelliklerini tespit etmek
 Hafta 2Satış öncesi hazırlık yapmak Satış sürecini gerçekleştirmek
 Hafta 3Satış sürecinde krizi yönetmek Satış sonrası hizmetleri takip etmek
 Hafta 4Satış birimi ile ilgili birimler arasındaki koordinasyonu sağlamak Doğrudan satış yapmak
 Hafta 5Dolaylı satış yapmak Satışların mevcut durum analizini yapmak
 Hafta 6Birimin güçlü ve zayıf yönlerini tespit etmek Pazarın fırsat ve tehtidlerini tahmin etmek
 Hafta 7Uzun vadeli stratejik amaç ve hedefler tespit etmek Satış tahmini yapmak için gerekli verileri toplamak
 Hafta 8Satışları tahmin etmek Satış kotalarını belirlemek
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Satış elemanı sayısını belirlemek
 Hafta 11Satış elemanının niteliğini belirlemek Satış elemanının temin edilmesine katkıda bulunmak
 Hafta 12Uygun örgüt yapısını seçip yetki ve sorumlulukları belirlemek
 Hafta 13Bölge özelliklerini belirlemek Bölgeye uygun rotayı oluşturmak
 Hafta 14Satış ekibinin koordinasyonunu sağlamak Satış elemanlarını denetlemek
 Hafta 15Satış ekibinin koordinasyonunu sağlamak Satış elemanlarını denetlemek
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Yükselen,C.2008;Satış Yönetimi,Detay Yayıncılık,2.Baskı,Ankara
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 0,50 50
Dönem sonu sınavı 16 0,50 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 1.5 14 21
Arasınav için hazırlık .5 8 4
Arasınav .5 1 .5
Dönem sonu sınavı için hazırlık 1.5 14 21
Dönem sonu sınavı .5 1 .5
Toplam Çalışma Yükü75