|
SECM211 | Bilgisayar Destekli Matematik Eğitimi | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin, bilgisayarın matematik eğtimindeki potansiyelini fark etmeleri, bilgisayar destekli matematik eğitiminin epistemolojik ve pedagojik ilkelerini kavramaları, bilgisayar destekli matematik öğretimi için geliştirilmiş yazılımları kullanma yeterliliği kazanması, bilgisayarı problem çözme aşamasında etkili bir şekilde kullanabilmeleri, küçük çaplı bilgisayar tabanlı matematik projeleri hazırlayabilmeleri amaçlanmıştır.
|
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | logo programıyla yapısalcı yaklaşıma göre etkinlikler hazırlayabilir. | 1,2,3 | 3 | ÖK - 2 : | cabri programıyla dinamik geometri yapıları oluşturabilir. | 1,2 | 3 | ÖK - 3 : | derive yazılımıyla, etkileşimli ortamlar hazırlayabilir. | 1,2 | 3 | ÖK - 4 : | matematik dersinde bilgisayar kullanımının önemini kavrayabilir. | 1,2,3,4 | 1,3 | ÖK - 5 : | matematik öğretimi için bilgisayarı etkin bir şekilde kullanabilir. | 1,2,3 | 1 | ÖK - 6 : | bilgisayar destekli öğretim gerçekleştirebilmek için etkin öğrenme ortamları hazırlayabilir. | 1,2,3,4 | 1 | ÖK - 7 : | programlama yoluyla öğrenmeyi tanımlayabilir. | 1,2,3,4 | 1 | ÖK - 8 : | matematik öğretiminde kullanılacak programların özelliklerini açıklayabilir. | 1,2,3 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Matematik Eğitiminde bilişim teknolojileri, Bilgisayar ile zenginleştirilmiş ortamlarda matematik eğitimi, Bilgisayar destekli matematik eğitimi için mevcut olan yazılımlar (Logo, Cabri, Cabri 3D, Derive, Coypu), Matematikte keşfetme ve öğrenme.
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Matematik öğreniminde bilişim teknolojisi | | Hafta 2 | Bilgisayar donanımlı ortamda matematik öğrenme | | Hafta 3 | Programlama yoluyla öğrenme | | Hafta 4 | Buluş yoluyla öğrenme | | Hafta 5 | Logo yazılımına giriş | | Hafta 6 | Logo ile programlama etkinlikleri | | Hafta 7 | Cabri yazılımının tanıtımı | | Hafta 8 | Cabri ile geometrik yapıların keşfi | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Derive yazılımının tanıtımı | | Hafta 11 | Derive ile BDMÖ uygulamaları | | Hafta 12 | Coypu yazılımı tanıtımı | | Hafta 13 | BDMÖ ortamında keşfederek öğrenme etkinlikleri | | Hafta 14 | Proje sunumları | | Hafta 15 | Proje sunumları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Baki, A. 2002; Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi, Ceren yayınları, Ankara. | | |
1 | Engel, A. 1997; Exploring Mathematics with Your Computers, The Mathematical Association of America, USA. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 20/11/2013 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 07/01/2014 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Sınıf dışı çalışma | 3 | 7 | 21 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 3 | 1 | 3 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 26 |
|