Türkçe | English
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / METALURJİ ve MALZEME MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.muhfak.ktu.edu.tr/metalurji/
Tel: +90 0462 3772932
MF
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / METALURJİ ve MALZEME MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

VHIP1006Marka İletişim Stratejileri3+0+0AKTS:5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiÖn Lisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüPAZARLAMA ve REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim Üyesiyok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, bir markanın pazarlama bileşenleri kullanılarak nasıl ortaya çıkarıldığı ve bir markanın nasıl yönetildiğinin öğretilmesidir.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Marka ile ilgili kavramların ne olduğunu açıklayabilme
ÖK - 2 : Bir markanın nasıl yönetildiğini anlayabilme
ÖK - 3 : Bir markanın görsel ve işitsel unsurlarını tanımlayabilme
ÖK - 4 : Marka yönetimi için gerekli olan iletişim stratejilerinin neler olduğunu kavrayabilme
ÖK - 5 : Marka konumu ve marka konumlandırması arasındaki farkın bilincinde olma
ÖK - 6 : Marka yönetim sürecinin planlamasını yapabilme
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu dersde markanın ne olduğu, markanın pazarlama açısından önemi, marka sadakati, marka bilinirliliği, markanın konumlandırılması, global marka iletişimi, marka yaratma, marka iletişim stratejileri ve pazarlama programı ile ilgili teorik bilgilere sektörden örnekler gösterilerek yer verilecektir.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Markanın pazarlama açısından önemi
 Hafta 2Marka ile ilgili kavramlar
 Hafta 3Marka başvurusu ve tescil işlemleri
 Hafta 4Marka yönetim sürecinin planlanması
 Hafta 5Marka denkliğini oluşturma
 Hafta 6Marka denkliği unsurları
 Hafta 7Markanın görsel ve işitsel unsurları
 Hafta 8Marka yönetimi ve pazarlama stratejileri
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Marka yaratma stratejileri
 Hafta 11Markanın konumlandırılması
 Hafta 12Marka iletişimi
 Hafta 13Global marka yönetimi
 Hafta 14pazarlama programı
 Hafta 15Örnek olaylarla marka stratejileri
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1İslamoğlu, Ahmet Hamdi ve Fırat, Duygu. 2016;Stratejik Marka Yönetimi,Beta Yayınları,İstanbul.
 
İlave Kaynak
1Çakırer, Mehmet Akif. 2013;Marka Yönetimi ve Marka Stratejileri,Ekin Yayınları, Bursa.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 11/04/2018 0,30 50
Dönem sonu sınavı 16 06/2018 0,30 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 1 14 14
Arasınav için hazırlık 3 10 30
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 3 14 42
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü130