Türkçe | English
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / METALURJİ ve MALZEME MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.muhfak.ktu.edu.tr/metalurji/
Tel: +90 0462 3772932
MF
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / METALURJİ ve MALZEME MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

OMES306Ölçme ve Değerlendirme3+0+0AKTS:3
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüTEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiÖĞR. GÖR. ENDER İSKURT,
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğretmen adaylarında eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi hakkında gerekli bilgileri kazandırmak, öğretimde kullanılacak ölçme yöntemleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmak, ölçme ve değerlendirme süreçlerini kavratmak, öğretimde kullanılabilecek etkili ölçme araçları geliştirme ve uygulama becerileri kazandırmak, ölçme sonuçları üzerinde değerlendirme işlemleri yapma becerisi kazandırmak.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemini değerlendirebilecekler31,3
ÖK - 2 : ölçme araçlarında bulunması gereken özellikleri açıklayabilecekler31,3
ÖK - 3 : öğretimde kullanılan geleneksel ve çağdaş ölçme yöntemlerini karşılaştırabilecekler31,3
ÖK - 4 : eğitimde kullanabileceği çeşitli ölçme araçları geliştirme becerisi kazanabilecekler31,3
ÖK - 5 : ölçme sonucunda elde ettiği sonuçlar üzerinde temel istatistikler yapabilme bilgi ve becerisi kazanabileceklerdir.31,3
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık) , eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler) , öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, öz-değerlendirme, tutum ölçekleri) , ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi
 Hafta 2Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
 Hafta 3Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık)
 Hafta 4Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
 Hafta 5Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar ( yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler
 Hafta 6Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler)
 Hafta 7Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme)
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası
 Hafta 10Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (araştırma kağıtları, araştırma projeleri
 Hafta 11Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri)
 Hafta 12Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler
 Hafta 13Öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme
 Hafta 14Alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme
 Hafta 15Alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Çepni, S. vd. 2007; Ölçme ve Değerlendirme, PegemA Yayıncılık, Trabzon.
 
İlave Kaynak
1Karip, M. (Ed.) 2007; Ölçme ve Değerlendirme, Pegema Yayıncılık, Ankara
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 08/04/2016 1 50
Dönem sonu sınavı 16 26/05/2016 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 2 14 28
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 10 2 20
Arasınav 1 1 1
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje 0 0 0
Kısa sınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 10 2 20
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü113