|
OMES306 | Ölçme ve Değerlendirme | 3+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | ÖĞR. GÖR. ENDER İSKURT, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğretmen adaylarında eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi hakkında gerekli bilgileri kazandırmak, öğretimde kullanılacak ölçme yöntemleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmak, ölçme ve değerlendirme süreçlerini kavratmak, öğretimde kullanılabilecek etkili ölçme araçları geliştirme ve uygulama becerileri kazandırmak, ölçme sonuçları üzerinde değerlendirme işlemleri yapma becerisi kazandırmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemini değerlendirebilecekler | 3 | 1,3 | ÖK - 2 : | ölçme araçlarında bulunması gereken özellikleri açıklayabilecekler | 3 | 1,3 | ÖK - 3 : | öğretimde kullanılan geleneksel ve çağdaş ölçme yöntemlerini karşılaştırabilecekler | 3 | 1,3 | ÖK - 4 : | eğitimde kullanabileceği çeşitli ölçme araçları geliştirme becerisi kazanabilecekler | 3 | 1,3 | ÖK - 5 : | ölçme sonucunda elde ettiği sonuçlar üzerinde temel istatistikler yapabilme bilgi ve becerisi kazanabileceklerdir. | 3 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık) , eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler) , öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, öz-değerlendirme, tutum ölçekleri) , ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi | | Hafta 2 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | | Hafta 3 | Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık)
| | Hafta 4 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | | Hafta 5 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar ( yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler | | Hafta 6 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler) | | Hafta 7 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme) | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası | | Hafta 10 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (araştırma kağıtları, araştırma projeleri | | Hafta 11 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri) | | Hafta 12 | Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler | | Hafta 13 | Öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme | | Hafta 14 | Alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme | | Hafta 15 | Alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Çepni, S. vd. 2007; Ölçme ve Değerlendirme, PegemA Yayıncılık, Trabzon. | | |
1 | Karip, M. (Ed.) 2007; Ölçme ve Değerlendirme, Pegema Yayıncılık, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 08/04/2016 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 26/05/2016 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 10 | 2 | 20 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 113 |
|