|
INS7107 | Krdz.Ülk.Çvr.Sor.Krş.An İng. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Karadeniz'in kirlenmesi, Karadeniz ülkelerinin çevre problemleri ile birlikte planlama, koruma, yönetim, ve ekolojik alanların durumu açısından geniş bir perspektif içinde işlemektir. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | karadenizi kirletici kaynakları ve ilgili araştırmaları öğrenebilecek. | 3,4,5,8,11 | 1 | PK - 2 : | kirlenmeyi azaltma ve önleme yöntemlerini tartışabilecek. | 3,4,5,8,11 | 1 | PK - 3 : | sulak alanların ve rekreasyon alanlarının durumunu tartışabilecek. | 3,4,5,8,11 | 1 | PK - 4 : | tehlike altında olan türlerin durumunu, sıcak noktaları ve alınması gerekli önlemleri örenebilecek. | 3,4,5,8,11 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Karadenizi kirletici etkilerin azaltılması; Karadenizin kirletilmesi ile ilgili çalışmalar; Kıyısal alanda rekreasyon ve plaj alanlarının durumu; Yüksek riskli bölgeler; Kaynakların ekolojik sınıflandırılması; Sulak alanların durumu; Yönetsel analizler; Planlama; Su kültürü |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Karadeniz'de kirletici etkilerin azaltılması | | Hafta 2 | Karadeniz'in kirlenmesi ile ilgili çalışmalar | | Hafta 3 | Karadeniz'n kıyısal kesiminde rekreasyonel alanların ve plajların durumu | | Hafta 4 | Yüksek riskli bölgelerin durumu | | Hafta 5 | Yüksek riskli bölgelerin durumu | | Hafta 6 | Kaynakların ekolojik sınıflandırılması | | Hafta 7 | Kaynakların ekolojik sınıflandırılması | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Karadeniz'de sulak alanlarda tehlike altında olan yaşama alanları ve türler | | Hafta 10 | Koruma alanları ve yönetsel analizler | | Hafta 11 | Planlama | | Hafta 12 | Planlama | | Hafta 13 | Çevresel karar mekanizmaları | | Hafta 14 | Su kültürü | | Hafta 15 | Su kültürü | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | UNDP,Global Environmental Facility,1997; Black Sea transboundary Diognastic Analysis | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | | 30 | Yıl içi çalışma | 10 | | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 13 | 1 | 13 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 1 | 14 | 14 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 16 | 1 | 16 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 201 |
|