|
INS2020 | Bilgisayar Programlama | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şevket ATEŞ | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şevket ATEŞ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Algoritma ve akış diyagramlarının oluşturma ve programlama becerisi kazandırmak |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 4 : | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için
gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim
teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | | 1,3, | ÖK - 8 : | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki
gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | | 1,3, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Algoritma ve akış diyagramlarının oluşturulması, Python programlama dilinin öğretilmesi, hazır kütüphanelerin kullanılması ve kodlama örneklerinin hazırlanması.
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Algoritma ve akış diyagramı oluşturma | | Hafta 2 | Algoritma ve akış diyagramı oluşturma | | Hafta 3 | Python programlama diline giriş ve kurulum, print () ve input () fonksiyonlarının temel kullanımı, veri yapıları ve tipleri | | Hafta 4 | for ve while döngüleri, range () fonksiyonu ve örnek program yazma | | Hafta 5 | if-elif-else koşul yapıları ve örnek program yazma | | Hafta 6 | Fonksiyonlar (def , lambda) ve örnek program yazma | | Hafta 7 | Çeşitli örneklerle sınıf içi çalışma (Program yazma) | | Hafta 8 | Çeşitli örneklerle sınıf içi çalışma (Program yazma) | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Matematiksel ifadeler, Format () ve split () fonksiyonları ve örnek program yazma | | Hafta 11 | Dosya açma, dosyadan okutma ve dosyaya yazma | | Hafta 12 | NumPy kütüphanesi | | Hafta 13 | SciPy kütüphanesi | | Hafta 14 | Matplotlib kütüphanesi | | Hafta 15 | SymPy kütüphanesi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Vatansever F., Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin Yayınevi, 12. Basım, 2015. | | |
1 | Çelikkol S., Programlamaya giriş ve algoritmalar, 2001. | | 2 | Alp S. ve Kilitci A., Algoritmalar ve Programlamaya Giriş, Muttepe Yayınları. | | 3 | Tungut H. B., Algoritma ve Programlama Mantığı, Kodlab, 2016. | | 4 | Aksoy A., Yeni Başlayanlar için PYTHON, Abaküs Kitap Yayın Dağıtım, 2020. | | 5 | Samancıoğlu A., PYTHON Sıfırdan Uzmanlığa Programlama, Unikod Yayıncılık, 2021. | | 6 | Heinold B., A Practical Introduction to Python Programming, Licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 3.0 Unported License. | | 7 | https://www.brianheinold.net/python/python_book.html#chapter_start | | 8 | ? Boyacı H., Herkes için PYTHON Programlama Dili, Milli Eğitim Bakanlığı, 2020. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 30 | Ödev | 6 | | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 15 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 5 | 10 | Laboratuar çalışması | 3 | 3 | 9 | Arasınav için hazırlık | 3 | 2 | 6 | Arasınav | 5 | 1 | 5 | Uygulama | 3 | 4 | 12 | Ödev | 3 | 5 | 15 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 2 | 8 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 109 |
|