|
SECF320 | Müze Kültürü ve Eğitimi | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Müzelerin tarihi,türleri,amaçları,işlevleri,gerekliliği,müze kültür, sanat,eğitim,toplum ilişkileri gibi teorik konularla eğitimde müzelerden uygulamalarla yararlanma yöntemlerini ele alır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Müze kültürünü öğrenebilecek | | | ÖK - 2 : | Eğitimde müzelerden yararlanma yöntemlerini öğrenebilecek | | | ÖK - 3 : | Kendi alanında müze eğitimi projeleri hazırlayabilecek | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Müzelerin Tarihi, Türleri,Amaçları İşlevleri,Gerekliliği,Müze Kültür,Sanat, Eğitim,Toplum ilişkileri,Türkiye'de müzeciliğin gelişimi,Türk ve Dünya müzelerinin önemli örneklerinin incelenmesi,Müze Eğitimi, Kime nasıl Müze eğitimi, Eğitimde Müzelerin Rolü,Müze Eğitiminde okul-müze işbirliği, Müze Eğitimi Yöntemleri,Eğitimde Müzelerden Nasıl Yararlanılabilir,Müze Eğitimi Projesi nasıl hazırlanır? |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Müze Nedir,Tanımı, Müzelerle ilgili kavramlar | | Hafta 2 | Müzelerin tarih ve kültür bilinci yaratılmasında rolü | | Hafta 3 | Müzelerin Tarihi, Türkiye'de Müzeciliğin Gelişimi | | Hafta 4 | Osmanlı öncesi Türk Müzeciliği-Osmanlı Dönemi,Cumhuriyrtin İlk yılları (Atatürk dönemi Türk Müzeciliği),1960 sonrası Türk Müzeciliği, 1980 sonrası Türk müzeciliği | | Hafta 5 | Müze Kültür, Müze- Sanat, Müze Eğitim, Müze Toplum İlişkisi | | Hafta 6 | Müzelerin İşlevleri | | Hafta 7 | Önemli Türk ve Dünya müzelerinden örnekler | | Hafta 8 | Müze Eğitimi ne demektir? | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Kime nasıl müze eğitimi, Müzelerin çocuklar üzerindeki etkisi | | Hafta 11 | Müze eğitiminde Müze Okul İşbirliği | | Hafta 12 | Müze eğitim yöntemleri, Müze gezileri sırasında yapılabilecek eğitim etkinlikleri | | Hafta 13 | Müze gezisi sonrasında yapılacak eğitim etkinlikleri) | | Hafta 14 | Müze eğitimi nerelerde yapılabilir? Galeri gezileri,Tarihi eserlerin incelenmesi,Eser eleştirisi nasıl yapılır | | Hafta 15 | Farklı disiplinlerde Müze eğitimi projelerinin araştırılması ve hazırlanması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavlarının yapılması | | |
1 | Şişginoğlu,K; 2011,Müze Kültürü ve Eğitimi, Bellek Yayınları,Ankara (Dumat Matbaacılık) | | 2 | Buyurgan,S-Mercin,L; 2006, Müze Eğitimi ve Uygulamaları, Görsed Yayınları, Ankara | | 3 | Onur,B, 1999, Müze ve Galeri Eğitimi, Ali Yayını,Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 07/04/2016 | | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 04/06/2016 | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 15 | 45 | Arasınav için hazırlık | 3 | 7 | 21 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Ödev | 3 | 8 | 24 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 7 | 21 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Diğer 1 | 2 | 3 | 6 | Toplam Çalışma Yükü | | | 123 |
|