|
OEZO322 | Okul Deneyimi ve Kaynaştırma Uygulamaları | 1+4+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | ÖĞR. GÖR. AHMET USTALAR,ÖĞR. GÖR. ABDULLAH KAVANOZ,ÖĞR. GÖR. HACI BAYRAM ÇELENK, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Zihinsel yetersizliği olan bir öğrenci için bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlar ve ölçme araçları geliştirebilir |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | kaba değerlendirme ölçü araçları geliştirerek uygulayabilirler. Kaba değerlendirme sonuçlarına dayalı olarak ünite analizi yapabilirler. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 | 1,3 | ÖK - 2 : | uzun dönemli, kısa dönemli ve öğretimsel amaç yazabilirler. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 | 1,3 | ÖK - 3 : | bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlayabilirler. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 | 1,3 | ÖK - 4 : | özel gereksinimli öğrenci için bireyselleştirilmiş etkinlikler hazırlayabilirler. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders, 573 sayılı KHK?nin değerlendirme ve öğretim açısından getirdiklerini ve BEP?in neleri içerdiğini, BEP formlarını geliştirme becerisini öğrencilere kazandırmayı, hazırlanan BEP formlarını yetersizliği olan öğrencilerde uygulayarak, yetersizliği olan öğrencilerin eğitsel değerlendirmelerini yapabilmelerini, yetersizliği olan öğrencilerin özel eğitim hizmetlerini belirlenmesini ve kaynaştırılmış öğrencilere öğretim programı hazırlamada kullanılacak ölçü araçlarını hazırlatmayı, bu ölçü araçlarının uygulamasınıiçermektedir. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Kaynaştırmada Temel Kavramlar | | Hafta 2 | Özel gereksinimli çocukların özellikleri | | Hafta 3 | Değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama | | Hafta 4 | Öğretimin uyarlaması | | Hafta 5 | Sınıfta davranışın kontrolü | | Hafta 6 | Sosyal kabulün artırılması | | Hafta 7 | Ailenin katılımının artırılması | | Hafta 8 | Uygulama çalışmalarının yapılması ve değerlendirilmesi | | Hafta 9 | Uygulama çalışmalarının yapılması ve değerlendirilmesi | | Hafta 10 | Uygulama çalışmalarının yapılması ve değerlendirilmesi | | Hafta 11 | II. Arasınav | | Hafta 12 | Uygulama çalışmalarının yapılması ve değerlendirilmesi | | Hafta 13 | Uygulama çalışmalarının yapılması ve değerlendirilmesi | | Hafta 14 | Uygulama çalışmalarının yapılması ve değerlendirilmesi | | Hafta 15 | Uygulama çalışmalarının yapılması ve değerlendirilmesi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Sucuoğlu, Bülbin. 2006; Kaynaştırma Uygulamaları, Morpa Yayınları, İstanbul | | |
1 | Kargın, Tevhide. 2006; Kaynaştırma Uygulamaları, Morpa Yayınları, İstanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Uygulama | 2 3 4 5 6 7 8 10 11 12 13 14 15 | 13/04/2014 24/05/2014 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 28/05/2014 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 15 | 60 | Arasınav için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Uygulama | 4 | 14 | 56 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 126 |
|