Türkçe | English
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/insaat
Tel: +90 0462 0 (462) 377 26 06
MF
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

OEZO322Okul Deneyimi ve Kaynaştırma Uygulamaları1+4+0AKTS:5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 1 saat teorik ve 4 saat uygulama
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiÖĞR. GÖR. AHMET USTALAR,ÖĞR. GÖR. ABDULLAH KAVANOZ,ÖĞR. GÖR. HACI BAYRAM ÇELENK,
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Zihinsel yetersizliği olan bir öğrenci için bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlar ve ölçme araçları geliştirebilir
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : kaba değerlendirme ölçü araçları geliştirerek uygulayabilirler. Kaba değerlendirme sonuçlarına dayalı olarak ünite analizi yapabilirler.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,141,3
ÖK - 2 : uzun dönemli, kısa dönemli ve öğretimsel amaç yazabilirler.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,141,3
ÖK - 3 : bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlayabilirler.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,141,3
ÖK - 4 : özel gereksinimli öğrenci için bireyselleştirilmiş etkinlikler hazırlayabilirler.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,141,3
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu ders, 573 sayılı KHK?nin değerlendirme ve öğretim açısından getirdiklerini ve BEP?in neleri içerdiğini, BEP formlarını geliştirme becerisini öğrencilere kazandırmayı, hazırlanan BEP formlarını yetersizliği olan öğrencilerde uygulayarak, yetersizliği olan öğrencilerin eğitsel değerlendirmelerini yapabilmelerini, yetersizliği olan öğrencilerin özel eğitim hizmetlerini belirlenmesini ve kaynaştırılmış öğrencilere öğretim programı hazırlamada kullanılacak ölçü araçlarını hazırlatmayı, bu ölçü araçlarının uygulamasınıiçermektedir.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Kaynaştırmada Temel Kavramlar
 Hafta 2Özel gereksinimli çocukların özellikleri
 Hafta 3Değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama
 Hafta 4Öğretimin uyarlaması
 Hafta 5Sınıfta davranışın kontrolü
 Hafta 6Sosyal kabulün artırılması
 Hafta 7Ailenin katılımının artırılması
 Hafta 8Uygulama çalışmalarının yapılması ve değerlendirilmesi
 Hafta 9Uygulama çalışmalarının yapılması ve değerlendirilmesi
 Hafta 10Uygulama çalışmalarının yapılması ve değerlendirilmesi
 Hafta 11II. Arasınav
 Hafta 12Uygulama çalışmalarının yapılması ve değerlendirilmesi
 Hafta 13Uygulama çalışmalarının yapılması ve değerlendirilmesi
 Hafta 14Uygulama çalışmalarının yapılması ve değerlendirilmesi
 Hafta 15Uygulama çalışmalarının yapılması ve değerlendirilmesi
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Sucuoğlu, Bülbin. 2006; Kaynaştırma Uygulamaları, Morpa Yayınları, İstanbul
 
İlave Kaynak
1Kargın, Tevhide. 2006; Kaynaştırma Uygulamaları, Morpa Yayınları, İstanbul
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Uygulama 2
3
4
5
6
7
8
10
11
12
13
14
15
13/04/2014
24/05/2014
1 50
Dönem sonu sınavı 16 28/05/2014 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 4 15 60
Arasınav için hazırlık 4 1 4
Uygulama 4 14 56
Dönem sonu sınavı için hazırlık 5 1 5
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü126