Türkçe | English
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/insaat
Tel: +90 0462 0 (462) 377 26 06
MF
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

MZO 314Özel Öğretim Yöntemleri II2+2+0AKTS:3
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüGÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğretmen adaylarına müzik öğretiminin amaçlarını, müzik öğretiminde kullanabilecekleri temel strateji ve yöntemleri kavratmak, ilköğretim ve orta öğretim müzik müfredat programını tanıtmak, müzik eğitimindeki önemli beceriler konusunda bilgi ve beceri kazandırmak ve bunlara uygun etkinlikler geliştirebilme becerileri geliştirmelerini sağlamak. planlı müzik dersleri , bireysel ve toplu çalışmalar , dinleme , izleme ve eleştirme incelenmesi yapmak
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : orta öğretim müzik programının içeriği hakkında bilgi edinmek
ÖK - 2 : müzik dersi planlama ile ilgili bilgi ve becerileri geliştirmek
ÖK - 3 : sınıf içinde yapılabilir müzikal etkinlikler düzenlemek
ÖK - 4 : müzikte doğru ölçme ve değerlendirme yapmak1
ÖK - 5 : orta öğretimde okutulan ders kitapları hakkında bilgi sahibi olmak1
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu derste öğretmen adaylarına özel öğretim yöntemleri ,aktif ders sunumları ile öğretmenlik mesleğinin temel özelliklerini kavratmak amacıyla micro öğretim uygulamaları yapılacaktır. Öğretmen adaylarının konu alanı bilgisini geliştirmek ve gerçek hayatta farklı eğitim ortamlarında bu öğrendiklerini nasıl kullanacakları ile ilgili örnekler sunulacak ve öğretmen adaylarının kendi alanlarında planlama ve değerlendirme konusunda deneyim ve becerilere sahip olmaları için uygulamalar yapılacaktır. Ayrıca doğru ve nesnel değerlendirme yapabilmek için ve onların eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek için ölçme değerlendirme ile ilgili bilgiler verilecektir.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 15. Sınıf müzik dersi yıllık plan incelemesi
 Hafta 26. Sınıf müzik dersi yıllık plan incelemesi
 Hafta 37. Sınıf müzik dersi yıllık plan incelemesi
 Hafta 48. Sınıf müzik dersi yıllık plan incelemesi
 Hafta 5Ders planı hazırlama( yapılandırmacı yaklaşıma göre , çoklu zekaya göre)
 Hafta 6Müzik 5-6-7-8. sınıf ders konularının öğrenciye dağıtılması ve ders planlarının nasıl hazırlanacağı hakkında bilgilendirme yapılması. 20 dakikalık micro öğretim hakkında bilgi verme.
 Hafta 7öğretmen adaylarının micro öğretimi
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9öğretmen adaylarının micro öğretimi
 Hafta 10öğretmen adaylarının micro öğretimi
 Hafta 11öğretmen adaylarının micro öğretimi
 Hafta 12öğretmen adaylarının micro öğretimi
 Hafta 13öğretmen adaylarının micro öğretimi
 Hafta 14öğretmen adaylarının micro öğretimi
 Hafta 15öğretmen adaylarının micro öğretimi
 Hafta 16Final (sunularının değerlendirilmesi)
 
Ders Kitabı / Malzemesi
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Sunum 8,9,10,11,12,13,14,15 02/04/2016 - 23/05/2016 9 50
Dönem sonu sınavı 16 01/05/2016 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 8 24
Sınıf dışı çalışma 0 0 0
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 2 1 2
Arasınav 1 1 1
Uygulama 5 9 45
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 1 2
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü75