Türkçe | English
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/insaat
Tel: +90 0462 0 (462) 377 26 06
MF
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

SECF229Hızlı Okuma Teknikleri3+0+0AKTS:3
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüSOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğrencilere okuma becerisinin önemini kavratmak ve hızlı okuma tekniklerini kazandırmak.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Okuma becerisinin kuramsal boyutlarını kavrayacaklardır.1
ÖK - 2 : Eleştirel okuyucu kimliğini kazanacaklardır.1
ÖK - 3 : Hızlı okuma tekniklerini öğreneceklerdir.1
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Okuma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Toplumda okuma alışkanlığının yaygınlaşması için yapılması gerekenler ve okuma becerisine yönelik tekniklerin incelenmesi. Okuma çeşitleri ve amaca bağlı olarak okuma çeşidinin seçimi. Türkçe eğitiminde okuma becerisini geliştirme çalışmaları. Eleştirel okuma kavramını metinlerden yola çıkarak örnekleme, eleştirel okuma çalışmaları ve alıştırmaları yapma. Hızlı okuma tekniklerini örnek metinlerle uygulama.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Okuma kavramı, okuma nedir, okumanın öneminin kavratılması, okuma ve anlama nasıl gerçekleşir.
 Hafta 2Okumanın unsurları: fiziksel unsurlar,zihinsel unsurlar, okumanın ilkeleri.
 Hafta 3Okuma yaklaşımları: bütünleştirici okuma yaklaşımı, çözümleyici okuma yaklaşımı, etkileşimsel okuma yaklaşımı.
 Hafta 4Okuma sürecinin aşamaları: hazırlık ve taklit, başlangıç, gelişim, ilerleme,ilişkilendirme, akıcı okuma,bağımsız okuma.
 Hafta 5Okuma eğitiminde etkili olan faktörler, okuyucuya bağlı faktörler.
 Hafta 6Okuma eğitiminde tür, yöntem ve teknikler
 Hafta 7Hızlı okumanın tanımı, önemi ve gerekliliği
 Hafta 8Hızlı okuma üzerine yapılan akademik çalışmalar
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Hızlı okuma tekniklerinin tanıtılması
 Hafta 11Örnek metinler üzerinde hızlı okuma tekniklerinin uygulanması
 Hafta 12Örnek metinler üzerinde hızlı okuma tekniklerinin uygulanması
 Hafta 13Örnek metinler üzerinde hızlı okuma tekniklerinin uygulanması
 Hafta 14Örnek metinler üzerinde hızlı okuma tekniklerinin uygulanması
 Hafta 15Örnek metinler üzerinde hızlı okuma tekniklerinin uygulanması
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Güneş, F. 2011; Hızlı Okuma ve Anlamı Yapılandırma, Nobel Yayıncılık, Ankara.
 
İlave Kaynak
1Özbay, M. 2009; Okuma Eğitimi, Öncü Kitap Evi, Ankara.
2Temizkan, M. 2009; Okuma Eğitimi, Nobel Yayıncılık, Ankara.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 20/11/2014 1 50
Dönem sonu sınavı 16 08/01/2015 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Arasınav için hazırlık 1 7 7
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 14 28
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü80