|
SECF229 | Hızlı Okuma Teknikleri | 3+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere okuma becerisinin önemini kavratmak ve hızlı okuma tekniklerini kazandırmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Okuma becerisinin kuramsal boyutlarını kavrayacaklardır. | | 1 | ÖK - 2 : | Eleştirel okuyucu kimliğini kazanacaklardır. | | 1 | ÖK - 3 : | Hızlı okuma tekniklerini öğreneceklerdir. | | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Okuma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Toplumda okuma alışkanlığının yaygınlaşması için yapılması gerekenler ve okuma becerisine yönelik tekniklerin incelenmesi. Okuma çeşitleri ve amaca bağlı olarak okuma çeşidinin seçimi. Türkçe eğitiminde okuma becerisini geliştirme çalışmaları. Eleştirel okuma kavramını metinlerden yola çıkarak örnekleme, eleştirel okuma çalışmaları ve alıştırmaları yapma. Hızlı okuma tekniklerini örnek metinlerle uygulama. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Okuma kavramı, okuma nedir, okumanın öneminin kavratılması, okuma ve anlama nasıl gerçekleşir. | | Hafta 2 | Okumanın unsurları: fiziksel unsurlar,zihinsel unsurlar, okumanın ilkeleri. | | Hafta 3 | Okuma yaklaşımları: bütünleştirici okuma yaklaşımı, çözümleyici okuma yaklaşımı, etkileşimsel okuma yaklaşımı. | | Hafta 4 | Okuma sürecinin aşamaları: hazırlık ve taklit, başlangıç, gelişim, ilerleme,ilişkilendirme, akıcı okuma,bağımsız okuma. | | Hafta 5 | Okuma eğitiminde etkili olan faktörler, okuyucuya bağlı faktörler. | | Hafta 6 | Okuma eğitiminde tür, yöntem ve teknikler | | Hafta 7 | Hızlı okumanın tanımı, önemi ve gerekliliği | | Hafta 8 | Hızlı okuma üzerine yapılan akademik çalışmalar | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Hızlı okuma tekniklerinin tanıtılması | | Hafta 11 | Örnek metinler üzerinde hızlı okuma tekniklerinin uygulanması | | Hafta 12 | Örnek metinler üzerinde hızlı okuma tekniklerinin uygulanması | | Hafta 13 | Örnek metinler üzerinde hızlı okuma tekniklerinin uygulanması | | Hafta 14 | Örnek metinler üzerinde hızlı okuma tekniklerinin uygulanması | | Hafta 15 | Örnek metinler üzerinde hızlı okuma tekniklerinin uygulanması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Güneş, F. 2011; Hızlı Okuma ve Anlamı Yapılandırma, Nobel Yayıncılık, Ankara. | | |
1 | Özbay, M. 2009; Okuma Eğitimi, Öncü Kitap Evi, Ankara. | | 2 | Temizkan, M. 2009; Okuma Eğitimi, Nobel Yayıncılık, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 20/11/2014 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 08/01/2015 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 1 | 7 | 7 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 80 |
|