|
RES1003 | Temel Sanat Eğitimi - I | 2+2+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | RESİM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: |
Tasarım konusunda temel bilgileri vermek, tasarım ilke ve elemanlarını öğretmek ve yaratıcı yeteneğin arttırılması için uygulamalar yaptırmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Çizim ile ilgili temel bilgilerin verilmesi, Öğrencinin yetenek ve yetkinliğinin geliştirilmesi, Malzemenin nitelik ve etkilerinin araştırılması, Nokta, çizgi, yön, biçim, olgu, doku, espas, hareket, ışık, gölge gibi temel sanat elemanlarının öğretilip, uygulamaları. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Derinlik anlatımları; örtme, saydamlık, çizgisellik. Uygulama çalışmaları | | Hafta 2 | Derinlik anlatımları; örtme, saydamlık, çizgisellik. Uygulama çalışmaları | | Hafta 3 | Tasarım ilkeleri; Tekrar, armoni, kontrast konularının işlenmesi Uygulama çalışmaları | | Hafta 4 | Tasarım ilkeleri; Tekrar, armoni, kontrast konularının işlenmesi Uygulama çalışmaları | | Hafta 5 | Tasarım ilkelerinden koram konusunun işlenmesi. Uygulama | | Hafta 6 | Tasarım ilkelerinden koram konusunun işlenmesi. Uygulama | | Hafta 7 | Birlik-denge-egemenlik konularının işlenmesi. Uygulama | | Hafta 8 | Birlik-denge-egemenlik konularının işlenmesi. Uygulama | | Hafta 9 | ARA SINAV | | Hafta 10 | Mekan-form-geometri konularının işlenmesi. Üç boyutlu form yaratma uygulaması. | | Hafta 11 | Mekan-form-geometri konularının işlenmesi. Üç boyutlu form yaratma uygulaması. | | Hafta 12 | Düzlem-örüntü-modülasyon konularının işlenmesi. Uygulama | | Hafta 13 | Düzlem-örüntü-modülasyon konularının işlenmesi. Uygulama | | Hafta 14 | Soyut üç boyutlu form uygulamaları. | | Hafta 15 | Soyut üç boyutlu form uygulamaları. | | Hafta 16 | DÖNEM SONU SINAVI | | |
1 | Temel Sanat Eğitimi, Özer Kabaş, DGSA Yayınları, İstanbul | | 2 | Temel Sanat Eğitimi, 2007; Oya Abacı, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul | | |
1 | John Berger, Görme Biçimleri, Metis yay.1986 | | 2 | Ernest Rottger, Point et Ligne, dessain et torla, Paris, 1991 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 7 | | 1 saat | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 saat | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 8 | 8 | 64 | Sınıf dışı çalışma | 0 | 0 | 0 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Arasınav | 4 | 1 | 4 | Uygulama | 8 | 6 | 48 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı | 4 | 1 | 4 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|