|
TRH 423 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi | 4+0+0 | AKTS:8 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Uğur ÜÇÜNCÜ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Osmanlı Devleti'nin çöküşü ve İstiklal Harbi ile Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulması ve günümüze kadar olan siyasi tarihi ile Cumhuriyet müesseselerinin yapısı, işleyişi ve amaçlarının incelenmesi. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Osmanlı Devleti'nin çöküşü ve Türkiye Cumhuriyeti'nin ortaya çıkış sürecini genel olarak özetleyebileceklerdir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 | 1 | ÖK - 2 : | Türk devrimini diğer devrimlerle kıyaslayabilecekler ve Türk çağdaşlaşmasının Türk tarihindeki yerini ve önemini değerlendirebilecekler. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 | 1 | ÖK - 3 : | derste aldıkları teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardır. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 3 | ÖK - 4 : | bu kuralları yapacakları araştırmalarda uygulayabilir seviyeye geleceklerdir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İmparatorluktan Milli Devlete geçiş sürecini, Milli Mücadelenin anlam ve önemini, Yeni Türk Devleti'nin kuruluş felsefesini ortaya koymak. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Cumhuriyetin Fikri ve Siyasi Temelleri
| | Hafta 2 | Jön Türk Hareketi
| | Hafta 3 | II. Meşrutiyet Dönemi İç ve Dış Gelişmeler
| | Hafta 4 | Trablusgarp ve Balkan Savaşları
| | Hafta 5 | I. Dünya Harbi ve Sonuçları
| | Hafta 6 | Kongreler Süreci ve Milli Mücadelenin Başlaması
| | Hafta 7 | TBMM'nin Açılması
| | Hafta 8 | Kurtuluş Savaşı'nın Başlaması ve Mudanya Ateşkes Antlaşması | | Hafta 9 | Arasınav
| | Hafta 10 | Lozan Barış Konferansı
| | Hafta 11 | 1923-1939 Yılları Arasında Türk Dış Siyaseti
| | Hafta 12 | Milletler Cemiyeti. II.Arasınav
| | Hafta 13 | Balkan Paktı, Montrö Boğazlar Sözleşmesi, Sadabad Paktı
| | Hafta 14 | Hatay'ın Anavatan'a Katılması, Atatürk Dönemine Bakış
| | Hafta 15 | Eksiklerin Tamamlanması
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Atatürk, M. Kemal, 1989, Nutuk/Söylev I-III, TTK, Ankara | | 2 | Turan, Şerafettin, 1991, Türk Devrim Tarihi, I-IV, Bilgi Yay., Ankara | | 3 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, 2000, (Komisyon), ATAM Yay., Ankara | | 4 | Afetinan, 1998; Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi, TTK, Ankara | | |
1 | Goloğlu, Mahmut, 2011, Milli Mücadele Tarihi IV-V, Türkiye Cumhuriyeti, İş Bank. Yay. İstanbul | | 2 | Kocatürk, Utkan, 1988, Atatürk ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Kronolojisi, TTK, Ankara | | 3 | Tansel, Selahattin, 1991, Mondros'tan Mudanya'ya Kadar I-IV, MEB, İstanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 16/11/2013 | 1,5 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/01/2014 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 7 | 7 | 49 | Diğer 2 | 7 | 7 | 49 | Toplam Çalışma Yükü | | | 232 |
|