|
ISO5890 | Fen Eğiti.Meta Analiz İng. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TEMEL EĞİTİM ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Doküman analizi yöntemlerinden haberdar etmek, Meta-analiz ve literatür taraması arasındaki farkı kavramak, Tema-bazlı olarak çalışmaları incelemek |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Doküman analizi yöntemlerinden haberdar olur | 1,5,6 | 1,3 | PK - 2 : | Meta-analiz ve literatür taraması arasındaki farkı kavrar | 1,5 | 1,3 | PK - 3 : | Tema-bazlı olarak çalışmaları inceleme yapar | 3,5,6,10,13,16 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Meta analiz, literatür taraması, meta analiz ve literatür taraması arasındaki fark, meta analiz türleri, veri tabanları ve çalışmaları içeriksel analiz etme kriterleri çalışmanın gerekliliği, veri toplama tekniği (araştırmacı tarafından geliştirilen, standart veya birleştirilmiş) , verilerin analizi, örneklem (öğrencilerin sayısı, seviyesi ve seçimi) , öğretimin kimin tarafından yapıldığı (aynı öğretmen, araştırmacı veya farklı öğretmenler) , uygulama süresi, bulgusu, sonucu ve önerisi |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin işlenişinin sunumu ve etik kavramı | | Hafta 2 | Meta analiz, literatür taraması, meta analiz ve literatür taraması arasındaki fark, meta analiz türleri | | Hafta 3 | Meta analiz ve örnek bazı çalışmaların kısaca özetlenmesi | | Hafta 4 | Veri tabanlarının taranması; Academic Search Complete, Education Research Complete, Education Resources Information Center: ERIC | | Hafta 5 | Veri tabanlarının taranması; Springer LINK Contemporary, Taylor & Francis Journals | | Hafta 6 | Veri tabanlarının taranması; Wiley InterScience Journals, ScienceDirect Journals | | Hafta 7 | Veri tabanlarının taranması; Wiley InterScience Journals, ScienceDirect Journals | | Hafta 8 | Veri tabanlarının taranması; Cambridge Journals Online, Computers & Applied Sciences Complete, PROQUEST Dissertations and Theses Full Text, Emerald Journals, Oxford Journals Online | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Veri tabanlarının taranması; Kanada Tez Veritabanı , Royal Society of Chemistry, Social Science Research Network, YÖK?ten tez tarama, Google scholar | | Hafta 11 | İncelenen çalışmaların gerekliliğiyle ilgili inceleme sonuçlarının ve ne türden çalışmalara ihtiyaç duyulduğuna ilişkin sunum | | Hafta 12 | İncelenen çalışmaların veri toplama tekniği (araştırmacı tarafından geliştirilen, standart veya birleştirilmiş?geçerlilik ve güvenirlilik) ve verilerin analiziyle (geçerlilik ve güvenirlilik) ilgili bulguların sunumu ve ne türden eksiklikler olduğunun belirtilmesi | | Hafta 13 | İncelenen çalışmaların örneklemle (öğrencilerin sayısı, seviyesi ve seçimi) ilgili bulgularının sunumu ve çalışılmamış örneklem grubunun olup olmadığının tartışılması | | Hafta 14 | İncelenen çalışmaların öğretimin kimin tarafından yapıldığı (aynı öğretmen, araştırmacı veya farklı öğretmenler) ve uygulama süresi ile ilgili bulguların sunumu | | Hafta 15 | İncelenen çalışmaların en önemli bulgularının sunumu, İncelenen çalışmaların en önemli sonuç ve önerilerinin sunumu, Çalışma sonuçlarının makale formatında teslim edilmesi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Çepni, S. 2007; Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Celepler Matbaacılık, Trabzon | | |
1 | İlgili makaleler ve tezler | | 2 | Bayraktar, Ş. (2000). A meta-analysis study on the effectiveness of computer assisted instruction in science education. Published PhD Thesis, Ohio University. UMI Number: 9980398 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 01/04/2019 | 2 | 30 | Proje | 12 | 22/04/2019 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 15 | 20/05/2019 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 3 | 8 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 5 | 8 | 40 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 6 | 42 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 222 |
|