|
MM 204 | Mühendislik Matematiği | 3+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Zehra ŞAHİN | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Orhan DURGUN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencileri bir yandan öğrenimleri sırasında karşılaştıkları matematiksel ifadeleri anlaybilecekleri, diğer yandan da çalışma hayatı boyunca karşılaşabilecekleri mühendislik problemlerini modelleyip çözebilecekleri ve sonuçlarını yorumlayabilecekleri düzeyde uygulamalı matematik bilgileriyle donatmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | bir mühendislik problemini matematiksel olarak modelleyebilecekler. | 1,2 | 1 | ÖK - 2 : | Fourier serileri, Fourier integralleri ve Fourier transformlarını tanıyacaklar ve onların mühendislik problemlerinin çözümünde nasıl kullanıldıklarını bilecekler. | 1,2 | 1 | ÖK - 3 : | kısmi türevli diferansiyel denklemleri ve onları tamamlayan sınır koşullarını ve/veya başlangıç koşullarını tanıyacak ve tanımlayabilecekler. | 1,2 | 1 | ÖK - 4 : | çeşitli formlardaki ısı denklemi ve dalga denklemlerini, değişkenlerin ayırılması metodunu kullanarak çözebilecekler. | 1,2 | 1 | ÖK - 5 : | analitik fonksiyonlarla ilgili metotları, mekanik sistemlerin titreşimleri gibi basit problemlerin çözümünde olduğu kadar, daha karmaşık ısı iletimi ve akışkan akışı problemlerinin çözümünde de kullanabilecekler. | 1,2 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Matematiksel modelleme. Fourier analizi: Fourier serileri, integralleri ve transformları. Kısmi türevli diferansiyel denklemler: Değişkenlerin ayırılması metodu, ısı iletimi ve dalga denklemlerinin değişkenlere ayırılarak çözülmesi.
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Matematiksel modellemenin aşamaları: Modelleme, analiz ve yorumlama. Modelleme ile kütlenin korunumu, enerjinin korunumu ve lineer momentumun korunumu gibi fiziğin temel yasaları arasındaki ilişki. | | Hafta 2 | Çeşitli fizik ve mühendislik problemlerinin moedellenmesine ilişkin bazı örnekler. | | Hafta 3 | Çeşitli fizik ve mühendislik problemlerinin moedellenmesine ilişkin bazı örnekler. | | Hafta 4 | Fourier analizi: Furier serileri. | | Hafta 5 | Fourier sinüs ve kosinüs serileri. | | Hafta 6 | Fourier İntegralleri | | Hafta 7 | Fourier sinüs ve kosinüs dönüşümleri. | | Hafta 8 | Kısmi türevli diferansiyel denklemler: Temel kavramlar, dalga denklemi ve değişkenlere ayırılarak çözümü, çözümde Furier serilerinin kullanımı. | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Dalga denkleminin değişkenlere ayırılarak çözümü. | | Hafta 11 | Dalga denkleminin değişkenlere ayırılarak çözümü. | | Hafta 12 | Isı (iletimi) denkleminin Fourier serileri yardımıyla çözümü. | | Hafta 13 | Isı (iletimi) denklemi: Geçici rejimde bir-boyutlu problemler
| | Hafta 14 | Isı (iletimi) denklemi: Sürekli rejimde iki-boyutlu problemler. | | Hafta 15 | Isı (iletimi) denklemi: Sürekli rejimde iki-boyutlu problemler. | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavı
| | |
1 | Kreyszig, E. 2006; Advanced Engineering Mathematics, John Wiley, Singapore. | | |
1 | O'Neil, P. V. 2003; Advanced Engineering Mathematics, Thomson, New York. | | 2 | Greenberg, E. 1998; Advanced Engineering Mathematics, Prentice Hall, New Jersey. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 05/04/2014 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 15 | 28/05/2014 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 3 | 2 | 6 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 3 | 9 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 89 |
|