Türkçe | English
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/insaat
Tel: +90 0462 0 (462) 377 26 06
MF
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

PEM3007Çevre Tasarım Proje - IV3+4+0AKTS:10
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüPEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ
Ön KoşulPEM2016-Çevre Tasarım Proje - III dersini geçmiş olmalı
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 4 saat uygulama
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Müberra PULATKAN
Diğer Öğretim ÜyesiDoç.Dr. Nilgün GÜNEROĞLU, Dr. Öğr. Üyesi Sema MUMCU, Dr. Öğr. Üyesi Müberra PULATKAN, Dr. Öğr. Üyesi Aysel YAVUZ, Dr. Öğr. Üyesi Ertan DÜZGÜNEŞ, Öğr. Gör. Kadir GÜNAY
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilere kentsel açık mekanlar hakkında bilgi vermek ve kent parkları, kıyı parkları gibi kentsel rekreasyonel alanların tasarımında onları yönlendirmektir.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Konu ile ilgili farklı kullanıcı kesimine bağlı olarak tasarım çözümleri üretebileceklerdir.1,2,4,5,6,7,8,9,10,11,12,134
ÖK - 2 : Konu ile ilgili plan, kesit, görünüş, detay çözümlemeleri ve maket anlatımları üretebileceklerdir.1,2,4,5,7,8,10,11,12,135
ÖK - 3 : Yapmış oldukları çevre tasarımının fonksiyonel ve estetik yaklaşımlarını ve gerekçelerini yani tasarım yaklaşımlarını savunabileceklerdir.1,2,4,5,6,7,8,10,11,12,135
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Konu ile ilgili literatür çalışması (kentsel açık mekanlar, kıyılalar) Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulama Konu ile ilgili kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç listesi, fonksiyon şeması, ihtiyaç-alanın imkanları analizi Tüm bu değerlendirmelerin ışığı altında ilk mekansal örgütlenmelerin eskizlerinin ortaya koyulması ve eleştirilmesi Yarıyılın sonuna kadar öneriler geliştirme ve eleştirme Öneri-eleştiri sürecinin devam ettirilmesi Sonuç olarak üzerinde fikir birliği sağlanan çalışmanın plan, kesit, görünüş ve maket anlatımlarının teslimi.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Proje IV için konu ve yer seçimi. Arazi maketi
 Hafta 2Alan analizi, kaynak değerleri. Bunlara bağlı olarak alan imkanları, konu ile ilgili kitaplık taraması
 Hafta 3Konu ile ilgili kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç listesi. Fonksiyon şeması, ihtiyaç imkan analizi.
 Hafta 4Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulama, beyin fırtınası tekniği, çizerek düşünme tekniği. İlk eskizler, eleştiri.
 Hafta 5Seçilen yerde konuya ilişkin fonksiyon şeması öncelikleri, alanın analizi, alanın imkanları ve ihtiyaçlar dikkate alınarak senaryonun çizilerek planlanması. Öneri-eleştiri
 Hafta 6Öneri üretme, pek çok seçenek geliştirme, tartışma yapılan önerilerin incelenmesi
 Hafta 7Öneri geliştirme ve önerilerin incelenmesi
 Hafta 8Öneri geliştirme ve önerilerin incelenmesi
 Hafta 9Öneriler üzerinde tartışma ve seçim yapma, seçilen önerilerin eleştirilmesi ve geliştirilebilme yolları. Önerilerin eleştirilmesi
 Hafta 10Tüm derslerde olduğu gibi kuramsal olarak konunun açılımı ve konu sapmalarının önlenmesi, önerilerin eleştirilmesi
 Hafta 11Öneriler ve tartışma. Plan anlatımlarında istenilen belirli bir düzeyi sağlama
 Hafta 12Cephe ve siluet analizleri, öneri geliştirme tartışma ve sonuçlandırma, cephe-plan ilişkisi.
 Hafta 13Kesit geliştirme, detayların tartışılması, plan-kesit-cephe dönüşümlü denetim, birbirlerini geri besleme
 Hafta 14Komple projenin tekrar gözden geçirilmesi. Planlar, kesitler, cepheler, detaylar ve çalışma maketi
 Hafta 15Teslim anlatımları için temize geçme, ancak ihtiyaç duyanlar düzeltme alabilirler.
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Hannebaum, L. G., 2001; Landscape Design: A Practical Approach (5th edition), Prentice Hall
 
İlave Kaynak
1Hong Kong Rihan International Culture Co. 2007; Landscape Blackbooks, Ginkgo Press
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Dönem sonu sınavı 15 29/12/2017 276 100
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 6 14 84
Sınıf dışı çalışma 15 14 210
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 0 0 0
Arasınav 0 0 0
Uygulama 4 14 56
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 15 2 30
Dönem sonu sınavı 4 1 4
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü384