|
PEM3007 | Çevre Tasarım Proje - IV | 3+4+0 | AKTS:10 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | PEM2016-Çevre Tasarım Proje - III dersini geçmiş olmalı | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Müberra PULATKAN | Diğer Öğretim Üyesi | Doç.Dr. Nilgün GÜNEROĞLU, Dr. Öğr. Üyesi Sema MUMCU, Dr. Öğr. Üyesi Müberra PULATKAN, Dr. Öğr. Üyesi Aysel YAVUZ, Dr. Öğr. Üyesi Ertan DÜZGÜNEŞ, Öğr. Gör. Kadir GÜNAY | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere kentsel açık mekanlar hakkında bilgi vermek ve kent parkları, kıyı parkları gibi kentsel rekreasyonel alanların tasarımında onları yönlendirmektir. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Konu ile ilgili farklı kullanıcı kesimine bağlı olarak tasarım çözümleri üretebileceklerdir. | 1,2,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 | 4 | ÖK - 2 : | Konu ile ilgili plan, kesit, görünüş, detay çözümlemeleri ve maket anlatımları üretebileceklerdir. | 1,2,4,5,7,8,10,11,12,13 | 5 | ÖK - 3 : | Yapmış oldukları çevre tasarımının fonksiyonel ve estetik yaklaşımlarını ve gerekçelerini yani tasarım yaklaşımlarını savunabileceklerdir. | 1,2,4,5,6,7,8,10,11,12,13 | 5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Konu ile ilgili literatür çalışması (kentsel açık mekanlar, kıyılalar)
Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulama
Konu ile ilgili kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç listesi, fonksiyon şeması, ihtiyaç-alanın imkanları analizi
Tüm bu değerlendirmelerin ışığı altında ilk mekansal örgütlenmelerin eskizlerinin ortaya koyulması ve eleştirilmesi
Yarıyılın sonuna kadar öneriler geliştirme ve eleştirme
Öneri-eleştiri sürecinin devam ettirilmesi
Sonuç olarak üzerinde fikir birliği sağlanan çalışmanın plan, kesit, görünüş ve maket anlatımlarının teslimi. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Proje IV için konu ve yer seçimi. Arazi maketi | | Hafta 2 | Alan analizi, kaynak değerleri. Bunlara bağlı olarak alan imkanları, konu ile ilgili kitaplık taraması | | Hafta 3 | Konu ile ilgili kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç listesi. Fonksiyon şeması, ihtiyaç imkan analizi. | | Hafta 4 | Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulama, beyin fırtınası tekniği, çizerek düşünme tekniği. İlk eskizler, eleştiri. | | Hafta 5 | Seçilen yerde konuya ilişkin fonksiyon şeması öncelikleri, alanın analizi, alanın imkanları ve ihtiyaçlar dikkate alınarak senaryonun çizilerek planlanması. Öneri-eleştiri | | Hafta 6 | Öneri üretme, pek çok seçenek geliştirme, tartışma yapılan önerilerin incelenmesi | | Hafta 7 | Öneri geliştirme ve önerilerin incelenmesi | | Hafta 8 | Öneri geliştirme ve önerilerin incelenmesi | | Hafta 9 | Öneriler üzerinde tartışma ve seçim yapma, seçilen önerilerin eleştirilmesi ve geliştirilebilme yolları. Önerilerin eleştirilmesi | | Hafta 10 | Tüm derslerde olduğu gibi kuramsal olarak konunun açılımı ve konu sapmalarının önlenmesi, önerilerin eleştirilmesi | | Hafta 11 | Öneriler ve tartışma. Plan anlatımlarında istenilen belirli bir düzeyi sağlama | | Hafta 12 | Cephe ve siluet analizleri, öneri geliştirme tartışma ve sonuçlandırma, cephe-plan ilişkisi. | | Hafta 13 | Kesit geliştirme, detayların tartışılması, plan-kesit-cephe dönüşümlü denetim, birbirlerini geri besleme | | Hafta 14 | Komple projenin tekrar gözden geçirilmesi. Planlar, kesitler, cepheler, detaylar ve çalışma maketi | | Hafta 15 | Teslim anlatımları için temize geçme, ancak ihtiyaç duyanlar düzeltme alabilirler. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Hannebaum, L. G., 2001; Landscape Design: A Practical Approach (5th edition), Prentice Hall | | |
1 | Hong Kong Rihan International Culture Co. 2007; Landscape Blackbooks, Ginkgo Press | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Dönem sonu sınavı | 15 | 29/12/2017 | 276 | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 6 | 14 | 84 | Sınıf dışı çalışma | 15 | 14 | 210 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Arasınav | 0 | 0 | 0 | Uygulama | 4 | 14 | 56 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 2 | 30 | Dönem sonu sınavı | 4 | 1 | 4 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 384 |
|