|
EEE3031 | Python Programming | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Gökçe HACIOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Python temelleri bilgisi: Öğrenciler, değişkenler, veri türleri, işleçler ve döngüler ve koşullu ifadeler gibi kontrol yapıları dahil olmak üzere Python sözdizimi hakkında bilgi sahibi olurlar. Ayrıca fonksiyonlar kavramına ve bunların Python'da nasıl tanımlanacağına ve çağrılacağına aşina olurlar. | 1.1 - 1.2 - 2.1 - 2.2 | 1, | ÖK - 2 : | Nesne yönelimli programlama (OOP) ilkelerinin anlaşılması. | 1.1 - 1.2 - 2.1 - 2.2 | 1, | ÖK - 3 : | Python kodu yazmada yeterlilik: Öğrenciler Python kodu yazabilmelidir. Kodlarının okunabilirliğini ve bakımını artırmak için uygun girinti, anlamlı değişken ve işlev adlarının nasıl kullanılacağını ve yorumları nasıl temizleyeceklerini anlamaları gerekir. | 1.1 - 1.2 - 2.1 - 2.2 | 1, | ÖK - 4 : | Python kullanarak problem çözme becerisi | 1.1 - 1.2 - 2.1 - 2.2 | 1, | ÖK - 5 : | Python kütüphanelerine ve araçlarına aşinalık: Öğrenciler, veri işleme, analiz ve görselleştirme gibi görevler için yaygın olarak kullanılan Python kitaplıklarına ve araçlarına aşina olmalıdır. NumPy, Pandas ve Matplotlib gibi kütüphanelerle uygulamalı deneyime sahip olmalıdırlar. | 1.1 - 1.2 - 2.1 - 2.2 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Python'a Giriş ve Programlama Kavramları | | Hafta 2 | Sayısal Hesaplamalar ve Kütüphaneler | | Hafta 3 | Dosya İşleme ve Veri Manipülasyonu | | Hafta 4 | Kontrol Akışı ve Karar Verme | | Hafta 5 | Fonksiyonlar ve Modüler Programlama | | Hafta 6 | Nesne Yönelimli Programlamaya (OOP) Giriş | | Hafta 7 | Veri Yapıları ve Algoritmalar | | Hafta 8 | GUI Programlamaya Giriş
| | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Web Geliştirmeye Giriş | | Hafta 11 | Veri Toplama ve Enstrümantasyon | | Hafta 12 | Sinyal İşleme ve Analizi | | Hafta 13 | Elektrik Mühendisliği için Makine Öğrenimi | | Hafta 14 | Görüntü İşleme ve Bilgisayarla Görme | | Hafta 15 | Final Sınavı | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Deitel, P., Deitel, H., & Deitel, P. J. (2019). Python for Programmers. Addison-Wesley Professional. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 1 | 8 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 102 |
|