|
IKT6050 | İleri Düz. İkt. Gel. Ana. - I | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İKTİSAT ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Metin BERBER | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Kalkınma ve küreselleşme süreçleri hakkında makroekonomik yaklaşımlar geliştirmek dersin temel amacıdır. Aynı zamanda yukarıda açıklanan amaca paralel olarak bu ders büyüme ve kalkınma modellerinin hala mevcut uygulamalarla geçerli ve uyumlu olup olmadığını incelemeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | ekonomik kalkınma ve büyüme ile ilgili genel kavramları tanımlayabilecek. | 3,4 | 1,3 | ÖK - 2 : | iktisat politikasının ekonomik kalkınma ve büyümeyi nasıl etkilediğini kavrayabilecek. | 3,4 | 1,3 | ÖK - 3 : | kalkınma ve büyüme teorilerini tartışabilecek. | 3,4 | 1,3 | ÖK - 4 : | iktisadi okulların kalkınma ve büyüme teorilerini analiz edebilecek. | 3,4 | 1,3 | ÖK - 5 : | kalkınma ve küreselleşme süreçleri için makroekonomik yaklaşımlar geliştirebilecek. | 3,4 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Gelişme iktisadından seçilmiş konular. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Kavram, içerik ve tanımlar | | Hafta 2 | Harrod- Domar Büyüme Modeli | | Hafta 3 | Harrod- Domar Büyüme Modeli, öğrenci ödev sunumu | | Hafta 4 | Büyüme modelleri I; Dışşal Büyüme Modeli (Solow-Swan) | | Hafta 5 | Büyüme modelleri I; Dışşal Büyüme Modeli (Solow-Swan), öğrenci ödev sunumu | | Hafta 6 | Büyüme modelleri I; İçsel Büyüme Modelleri | | Hafta 7 | Büyüme modelleri I; İçsel Büyüme Modelleri, öğrenci ödev sunumu | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Yeni büyüme modelleri | | Hafta 10 | İşgücü arzı, nüfus ve büyüme, öğrenci ödev sunumu | | Hafta 11 | Büyüme muhasebesi | | Hafta 12 | Ekonomik büyüme İle ilgili ampirik çalışmalar-I, öğrenci ödev sunumu | | Hafta 13 | Ekonomik büyüme İle ilgili ampirik çalışmalar-II | | Hafta 14 | Ekonomik büyüme İle ilgili ampirik çalışmalar-III, öğrenci ödev sunumu | | Hafta 15 | Değerlendirme | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Barro J.R., Sala-i Martin X., 1995, Economic Growth, Mc-Graw hill company, USA | | 2 | Debraj R., 1998, Development Economics, Princeton University Presss, USA | | 3 | Todaro M., 1989, Economic Develeopment in the Third World, Longman Company, USA | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 11/2017 | 2 | 30 | Ödev | 12 | 12/2017 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2018 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 10 | 14 | 140 | Arasınav için hazırlık | 6 | 3 | 18 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 3 | 24 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 228 |
|