|
|
| TDE6045 | Karışık Dilli Eserler | 3+0+0 | AKTS:7.5 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Doktora | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Pelin SEÇKİN | | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Çiğdem USTA | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Öğrencilerin Oğuz Türkçesinin 11 -12. yüzyıldaki imla ve gramer bakımından nitelikleri ve bu nitelikleri yansıtan eserlerle ilgili literatürde yer alan varsayımları bilerek Oğuz Türkçesinin tarihî gelişme süreçlerini disiplinler arası bakış açısıyla irdelemesi amaçlanmaktadır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Oğuzların Türk dili tarihindeki yeri hakkında bilgi edinir. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 | 1, | | ÖK - 2 : | Oğuz Türkçesinin 11 -12. yüzyıldaki imla ve gramer bakımından nitelikleri hakkında bilgi sahibi olur. | | 1,3, | | ÖK - 3 : | Oğuz Türkçesinin tarihî gelişme süreçleri ayrıntılı bilgiye sahip olur. | | 1,5, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Ders kapsamında Oğuz Türkçesinin bir yazı dili olarak ortaya çıkış sürecinden önceki 11. yüzyıl ile 12. yüzyıldaki varlığı incelenecektir. Bu bağlamda; Oğuz Türkçesinin tarihî gelişme süreçleri irdelenecek, Oğuz Türkçesinin söz konusu yüzyıllardaki imla ve gramer bakımından nitelikleri ve bu nitelikleri yansıtan eserler üzerinde durulacaktır. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Oğuzların tarihi | | | Hafta 2 | Oğuz isminin geçtiği kaynaklar | | | Hafta 3 | Oğuz Türkçesinin tarihî gelişme süreçleri | | | Hafta 4 | Oğuz Türkçesinin tarihî gelişme süreçlerinin devamı | | | Hafta 5 | Oğuz Türkçesinin 11 -12. yüzyıldaki ses ve şekil özellikleri | | | Hafta 6 | Karışık dilli eser incelemesi (Behçetü'l-hada'ik fi mev'izeti'l-halayık) | | | Hafta 7 | Karışık dilli eser incelemesi (Kıssa-i Yusuf) | | | Hafta 8 | Karışık dilli eser incelemesi (Kuduri Tercümesi) | | | Hafta 9 | Ara sınav | | | Hafta 10 | Karışık dilli eser incelemesi (Feraiz Kitabı) | | | Hafta 11 | Karışık dilli eser incelemesi (Kitab-ı Gunya) | | | Hafta 12 | Karışık dilli eserlerle ilgili literatürde yer alan görüşler | | | Hafta 13 | Karışık dilli eserlerle ilgili literatürde yer alan görüşlerin devamı | | | Hafta 14 | Literatürde yer alan görüşlerin dil bilimsel bakış açısıyla değerlendirilmesi | | | Hafta 15 | Literatürde yer alan görüşlerin disiplinler arası bakış açısıyla değerlendirilmesi | | | Hafta 16 | Yıl sonu sınavı | | | |
| 1 | KORKMAZ, Z. 2013; Oğuz Türkçesinin Gelişimi., Türk Dil Kurumu Yay, Ankara. | | | 2 | AKAR, A. 2018; Oğuzların Dili. Ötüken Neşriyat, istanbul.
| | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 20.11.2025 | 1 | 30 | | Yıl içi çalışma | 12 | 09.11.2025 | 1 | 20 | | Ödev | 15 | 31.12.2025 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | | Arasınav için hazırlık | 9 | 2 | 18 | | Arasınav | 2 | 2 | 4 | | Ödev | 8 | 2 | 16 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | | Dönem sonu sınavı | 3 | 3 | 9 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|