|
|
| TDEZ6111 | Bilimsel Metin Üretimi Kuram ve Uygulama - I | 3+0+0 | AKTS:7.5 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Doktora | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Asiye Mevhibe COŞAR | | Diğer Öğretim Üyesi | Bölüm Öğretim Üyeleri | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Filoloji temel alanında bilimsel metin üretiminin bağlı olduğu yöntem ve kurallar dizgesi hakkında öğrencileri bilgilendirmek ve bilimsel yazı kültürünü kazandırmak |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Filoloji ve ilişkide olduğu diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olabilir
| 3 - 8 | 3, | | ÖK - 2 : | Filoloji ve ilişkide olduğu diğer disiplinlerin metin üretim şartlarını tanıyabilir | 1 | 3,6, | | ÖK - 3 : | Bilimsel metin türlerinin biçimsel ve kurgusal özelliklerini inceleyebilir. | 3 | 3,6, | | ÖK - 4 : | Bilimsel makalelerin kurgusunu oluşturan metin parçaları ve işlevlerini tanıyabilir. | 6 | 3,5, | | ÖK - 5 : | Literatür taraması esasında bir kitap tanıtma yazısı hazırlayabilir. | 3 - 6 | 5,6, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Bilimsel metinlere dair çalışmalar, bu çalışmaların kültürlerarası ve disiplinlerarası farklılıkları, bilimsel disiplin ve kültürün metin kurgusu ve biçemine etkileri, bilimsel metin türleri;
filoloji alanının incelediği metin türleri ve inceleme örnekleri. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Akademik yazma ve yazı özellikleri; etik ve akademik yazarlık; ders kaynaklarının tanıtımı. | | | Hafta 2 | Literatür tarama ve araştırma deseni oluşturma. | | | Hafta 3 | Yazmayı planlama; kaynakça kullanımı, etkili ve basit bir yazı dili ve yazım kullanımı; sonuç ve öneri yazma. | | | Hafta 4 | Akademik metin türleri; makale, bildiri, tez, rapor. | | | Hafta 5 | Bilimsel Metin; temel özellikleri ve sınıflandırılması. | | | Hafta 6 | Bilimsel disiplinler ve dil kullanımı. | | | Hafta 7 | Bilimsel makale; tarihsel gelişimi ve işlevi; büyük ölçekli yapı ve biçem. | | | Hafta 8 | Bilimsel makale; biçem ve üstsöylem ögeleri. | | | Hafta 9 | Arasınav-Ödev | | | Hafta 10 | Bilimsel metin araştırmaları; disiplinlerarası ve kültürlerarası farklar. | | | Hafta 11 | Bilimsel metin üretimi; metin yazma ve inceleme. | | | Hafta 12 | Örnek metin çözümlemesi. | | | Hafta 13 | Sınav-Ödev | | | Hafta 14 | Örnek metin çözümlemesi. | | | Hafta 15 | Dönem Sonu Sınavı-Ödev | | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı-Ödev | | | |
| 1 | Ayata, Canan Şenöz. 2014; Bilimsel Metin Üretimi, Papatya Yayınları, İstanbul
| | | 2 | Günay, Doğan. 2013; Metin Bilgisi, Papatya Yayınları, İstanbul, | | | |
| 1 | Day,Robert A. 2005; Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır?, TÜBİTAk Yayınları, Ankara
| | | 2 | Kan, Mustafa Onur. 2018.Akademik Yazma, Eğiten Kitap Yayınları | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 14/04/2025 | 2 | 30 | | Yıl içi çalışma | 13 | 26/05/2025 | 2 | 20 | | Dönem sonu sınavı | 15 | 10/06/ 2025 | 2 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | | Arasınav için hazırlık | 6 | 6 | 36 | | Arasınav | 2 | 1 | 2 | | Uygulama | 6 | 4 | 24 | | Ödev | 6 | 4 | 24 | | Kısa sınav | 2 | 1 | 2 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 2 | 4 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|