|
|
| YBS2027 | Grafik ve Canlandırma | 2+1+0 | AKTS:5 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat uygulama | | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Muhammet BERİGEL | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Grafik ve animasyon ile ilgili temel kavramları öğrenmek 3 boyutlu bilgisayar modellerinin ve animasyonların nasıl yapıldığını ve tasarlandığını öğrenmek ve Blender programı kullanarak 3 boyutlu tasarım ve animasyonlar üretmek |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | 3 Boyutlu modelleme için gerekli olan tasarım becerilerine sahip olacaklar | | | | ÖK - 2 : | 3 boyutlu tasarım için gerekli olan kavramları öğrenecekler | | | | ÖK - 3 : | Blender yazılımını kullanarak 3 boyutlu animasyonlar oluşturabilecekler | | | | ÖK - 4 : | Blender programı kullanarak animasyonlara fizik bileşenleri ekleyebilecekler. | | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Temel grafik kavramları, 3 boyutlu ortamları tanıma ve tanımlama, 3 boyutlu tasarım ortamlarını tanıma, 3 boyutlu tasarım araçlarını tanıma, Blender programının özelliklerini tanıma ve anlama, Blender da 3 boyutlu tasarım ve grafik oluşturma, Blender da animasyon oluşturma, Blender da fizik özelliklerini kullanma, Render alma |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Grafik ve canlandırma ile ilgili temel kavramlar. | | | Hafta 2 | Grafik tasarımının temelleri, 2 ve 3 boyutlu grafik tasarımı | | | Hafta 3 | Grafikte temel tasarım elemanları | | | Hafta 4 | Grafikte temel tasarım elemanları | | | Hafta 5 | Grafik tasarımının uygulama alanları | | | Hafta 6 | Grafik sistemler, grafik geliştirme araçları | | | Hafta 7 | Canlandırmaya giriş, canlandırma ile ilgili temel kavramlar | | | Hafta 8 | Canlandırma ile etkileşim oluşturma | | | Hafta 9 | Ara sınav | | | Hafta 10 | Canlandırma ile etkileşim oluşturma | | | Hafta 11 | Canlandırma ile programlama | | | Hafta 12 | Canlandırma ile programlama | | | Hafta 13 | Örnek canlandırma geliştirme süreci | | | Hafta 14 | Örnek canlandırma geliştirme süreci | | | Hafta 15 | Örnek canlandırma geliştirme süreci | | | Hafta 16 | Final Sınavı | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 10 | 20 | | Arasınav için hazırlık | 15 | 1 | 15 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Ödev | 2 | 8 | 16 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 30 | 1 | 30 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 125 |
|