|
|
| EEE4034 | Electrical machines - II | 2+0+0 | AKTS:5 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Hakan KAHVECİ | | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Halil İbrahim OKUMUŞ | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Elektrik makinelerinin dinamik davranışına giriş |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Elektrik makinalarının temel ilkelerini değerlendirebilir. | 1.1 - 1.2 - 1.3 - 2.1 - 2.2 | 1 | | ÖK - 2 : | DA, asenkron, adım ve relüktans makinalarını değerlendirebilir. | 1.1 - 1.2 - 1.3 - 2.1 - 2.2 | 1 | | ÖK - 3 : | Elektrik makinalarının farklı çalışma modundaki performans analizi yapabilir. | 1.1 - 1.2 - 1.3 - 2.1 - 2.2 | 1 | | ÖK - 4 : | Fan, pompa, band ve makina elemanları gibi genel sürücü uygulamaları için güç ve moment taleplerini değerlendirebilir. | 1.1 - 1.2 - 1.3 - 2.1 - 2.2 | 1 | | ÖK - 5 : | Makina ve sürücü problemlerini hesaplama ve simülasyon tabanlı tekniklerle çözebilir. | 1.1 - 1.2 - 1.3 - 2.1 - 2.2 | 1 | | ÖK - 6 : | Makinalarda abc-dq yada tersi koordinat dönüşümünü gerçekleyebilir. | 1.1 - 1.2 - 1.3 - 2.1 - 2.2 | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Giriş; Temel kavramlar ve tanımlamalar, Doymanın etkisi, harmonik, elektrik makinelerinin dinamik davranışındaki artık akı ve kayıplar, Tek ve üç fazlı transformatörler, Elektrik makinelerinin dinamik davranışı, Park dönüşümü, MATLAB/Simulink ile elektrik makinelerinin simülasyonu |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Giriş,temel Kavramlar ve Tanımlar | | | Hafta 2 | Doymanın,harmoniklerin,artık mıknatıslığın elektrik makinalarının Dinamik Davranışı Üzerine Etkileri | | | Hafta 3 | Tek Fazlı ve Üç fazlı Transformatörler | | | Hafta 4 | Tek Fazlı ve Üç fazlı Transformatörler-Devam | | | Hafta 5 | Diferansiyel Denklemlerin MATLAB ile çözümleri | | | Hafta 6 | Elektrik makinalarının Dinamik Davranışı | | | Hafta 7 | Elektrik makinalarının Dinamik Davranışı-Devam | | | Hafta 8 | Arasınav | | | Hafta 9 | Elektrik makinalarının Dinamik Davranışı-Devam | | | Hafta 10 | Sınav | | | Hafta 11 | Park Transformasyonu | | | Hafta 12 | Park Transformasyonu-Devam | | | Hafta 13 | Elektrik Makinalarının MATLAB / Simulink ile Benzetimi (Simulasyonu) | | | Hafta 14 | Elektrik Makinalarının MATLAB / Simulink ile Benzetimi (Simulasyonu)-Devam | | | Hafta 15 | Elektrik Makinalarının MATLAB / Simulink ile Benzetimi (Simulasyonu) | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Hızıroğlu,Hüseyin,2001,Electric Machinery and Transformers,Oxfort University Press,New York
| | | 2 | Ong ,Chee,1998,Dynamic Simulation of Electric Machinery using MATLAB,Printice Hall | | | 3 | Boduroğlu,Turgut,1976,Elektrik Makinaları Dersleri,İTÜ Yayınları,İstanbul
| | | 4 | Sarıoğlu,Kemak,1977,Elektrik Makinalarının Temelleri,Çağlayan Kitabevi,İstanbul | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 01.04.2025 | 2 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 01.06.2026 | 2 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 2 | 7 | 14 | | Arasınav | 2 | 1 | 2 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 7 | 14 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 88 |
|