|
|
| TURK2002 | Turkish Language - II | 2+0+0 | AKTS:2 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Uzaktan Eğitim | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Öğretim Görevlisi Kübra YILMAZMADEN MÜLHİM | | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Ülkü ELİUZ, Öğr. Gör. Alper KILIÇOĞLU, Öğr. Gör. Kübra YILMAZMADEN MÜLHİM | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Öğrencilere, Türk dilinin yapı özellikleriyle işleyiş düzenini ve zenginliğini kavratarak, onlarda ulusal birliğimizin temel unsuru olan ana dil bilincinin ve sevgisinin uyanmasını sağlamaktır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | yeryüzünde kullanılan dilleri ve Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bilecek. | 7.1 - 7.3 - 7.4 | | | ÖK - 2 : | Türk Dilini iyice özümseyerek kendini ifade edebilecek ve toplumda kabul görebilecek. | 7.1 - 7.3 - 7.4 | | | ÖK - 3 : | kendi anadillerini daha iyi anlayıp kullanabilecek. | 7.1 - 7.3 - 7.4 | | | ÖK - 4 : | anadiline hakim olarak bilim ve bilgiyi daha iyi kullanabilecek. | 7.1 - 7.3 - 7.4 | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| İmla, noktalama ve kompozisyon (noktalama işaretleri, diğer işaretler) , İmla, yazım kuralları (büyük harflerin imlası , sayıların yazılışı, kısaltmaların imlası, alıntı kelimelerin yazılışı) , Kompozisyon (kompozisyonun amacı, kompozisyon yazmada yöntem) , kompozisyonda plan, giriş, gelişme, sonuç, Anlatım özellikleri, anlatımda duruluk, anlatımda sadelik, anlatımda açıklık içtenlik, Anlatım bozuklukları ( eş anlamlı kelimelerin cümle içinde kullanılışı) , Deyimlerin yanlış kullanılışı, Anlatım biçimleri (açıklama, hikaye, özlü anlatım, tasvir, hiciv, portre, kanıtlama, konuşma, manzum anlatım çeşitleri) , Sözlü anlatım çeşitleri (günlük ve hazırlıksız konuşma, hazırlıklı konuşma, açıkoturum, münazara, panel) , Yazılı anlatım türleri (mektup, telgraf, tebrik, davetiye, edebi mektup) , iş mektupları, resmi mektup, dilekçe, rapor, tutanak, karar, ilan, reklam, sohbet, eleştiri, anı, gezi yazısı, röportaj, anket, Otobiyografi, biyografi, roman, hikaye, masal, fabl, tiyatro, trajedi, dram, senaryo) . |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Noktalama işaretleri (Nokta, virgül, noktalı virgül, iki nokta, ünlem ...) | | | Hafta 2 | Noktalama işaretleri (Tırnak iişareti, ayraç...) | | | Hafta 3 | Yazım Kuralları (Büyük harflerin yazılışı, sayıların yazılışı, birleşik kelimelerin yazılışı) | | | Hafta 4 | Yazım kuralları (Deyimlerin, İkilemelerin, alıntı kelimelerin ve yabancı özel adların yazılışı)
| | | Hafta 5 | Yazım kuralları (Kısaltmaların ve bazı eklerin yazılışları)
| | | Hafta 6 | Kompozisyon (tanımı, amacı, kompozisyonda başarılı olmanın yöntemleri)
| | | Hafta 7 | Kompozisyon yazmada yöntemler (yardımcı ve ana düşüncenin oluşturulması, plan yapma)
| | | Hafta 8 | Kompozisyon yazmada yöntemler (paragraf oluşturma, paragrafta düşünceyi geliştirme yöntemleri) | | | Hafta 9 | Ara sınav | | | Hafta 10 | Anlatım özellikler, | | | Hafta 11 | Anlatım bozuklukları | | | Hafta 12 | Anlatım biçimleri | | | Hafta 13 | Anlatım türleri (Sözlü anlatım) | | | Hafta 14 | Anlatım türleri (yazılı anlatım- mektup, dilekçe...)
| | | Hafta 15 | Anlatım türleri (Yazılı anlatım hikaye, roman, tiyatro, şiir) | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 09 | 20/04/2022 | 30 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 08/06/2022 | 30 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | | |
|