|
|
| EEE3029 | Entrepreneurship | 2+0+0 | AKTS:3 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet TURHAL | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Girişimcilik konusunda temel bilgiler vermek, girişimciliğin yöntem ve tekniklerini öğretmek, uygulama çalışmalarıyla öğrencilerin girişimcilik konusundaki gizli yeteneklerinin ortaya çıkmasına katkıda bulunmak. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | İş fikirlerinin güçlü ve zayıf yönlerini analiz etme | 6.1 - 6.2 - 7.1 - 10.1 - 10.2 - 10.3 | 1,5,6 | | ÖK - 2 : | İş planı oluşturma | 6.1 - 6.2 - 7.1 - 10.1 - 10.2 - 10.3 | 1,5,6 | | ÖK - 3 : | Tesis planlama bilgisine sahip olma | 6.1 - 6.2 - 7.1 - 10.1 - 10.2 - 10.3 | 1,5,6 | | ÖK - 4 : | İş fikirleri için finansal kaynak bulma | 6.1 - 6.2 - 7.1 - 10.1 - 10.2 - 10.3 | 1,5,6 | | ÖK - 5 : | Patent-faydalı model alma hakkında bilgi sahibi olma | 6.1 - 6.2 - 7.1 - 10.1 - 10.2 - 10.3 | 1,5,6 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Girişimciliğin tanımı, girişimcinin sahip olması gereken özellikler, şirketlerin hukuki yapıları, iş fikirleri, iş planı oluşturma, talep tahmini, tesis planlama, pazarlama, finansal kaynak bulma ve yönetme |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Girişimciliğin kavramı, tanımı ve kapsamı | | | Hafta 2 | Girişimciliğin Önemi | | | Hafta 3 | Girişimci kimdir? | | | Hafta 4 | İnsanları ve Yetkinlikleri Geliştirmek: Parlak bir fikirden yararlanmak | | | Hafta 5 | Girişimcilik ve İnovasyon | | | Hafta 6 | İnovasyonun ve girişimin evrimi | | | Hafta 7 | Yaratıcılığı Teşvik Etmek | | | Hafta 8 | Yaratıcılığı Teşvik Etmek: Sorunları analiz etmek için araçlar | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Sorunları analiz etmek için araçlar : TRIZ | | | Hafta 11 | Teknik Yenilik | | | Hafta 12 | En Çok Satan Cihazlar?Buluşunuzu Gerçek Dünyada Nasıl Ticarileştirirsiniz? | | | Hafta 13 | En Çok Satan Cihazlar: Teknolojik Yaratıcılık | | | Hafta 14 | En Çok Satan Cihazlar: Ürün Planlama Yaratıcılığı | | | Hafta 15 | En Çok Satan Cihazlar: Pazarlama Yaratıcılığı | | | Hafta 16 | FINAL SINAVI | | | |
| 1 | Gürol, M.A. 2006, Küresel Arenada Girişimci ve Girişimcilik, Gazi Kitapevi, Ankara | | | 2 | Çelik, A., Akgemci, T. 2010, Girişimcilik Kültürü ve KOBİ'ler, Gazi Kitapevi, Ankara | | | 3 | Hougaard S., 2004, The Business Idea The Early Stages of Entrepreneurship, Springer | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 16/11/2017 | 1 | 25 | | Yıl içi çalışma | 12 | 08/12/2017 | 8 | 15 | | Sunum | 13 14 15 | 29/12/2017 | 0,25 | 10 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 05/01/2018 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 10 | 20 | | Arasınav için hazırlık | 3 | 3 | 9 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Proje | 2 | 7 | 14 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 4 | 12 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 85 |
|