|
|
| EEE1009 | Introduction to Computers | 3+0+0 | AKTS:3 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Emrah BENLİ | | Diğer Öğretim Üyesi | DR. ÖĞR. ÜYESİ Mustafa Şinasi AYAS, | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Analog ve sayısal sistemler arasındaki farkları belirtmek, mantık devrelerinin temel ilkelerini kavratmak. Basit sayısal devre tasarımları yapmak. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | temelden başlatarak, basitce sayı sistemlerini, lojik fonksiyonları , anahtarlama sistemlerini anlama ve tasarlama becerisini kavrayacaklardır. | 1.2 - 2.1 - 2.2 | 1 | | ÖK - 2 : | programlama dilleri ,programlamaya ve algoritmalara ilişkin genel kavramları anlayabileceklerdir. | 1.2 - 2.1 - 2.2 | 1 | | ÖK - 3 : | basit Problemleri çözebilmek amacıyla , bilgisayar programlamaya ilişkin temel problem çözme yeteneği kazanacaklardır. | 1.2 - 2.1 - 2.2 | 1 | | ÖK - 4 : | donanım ve yazımlara ilişkin temel kavramları, algoritmaları ve mantık devrelerini kapsayan bilgisayar mühendisliğinin alt yapısını anlayabileceklerdir. | 6.1 - 7.1 - 7.3 | 1,5, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Mantık Devrelerine Giriş : Analog ve Sayısal Sistemlerin Tanıtımı, Sayı Sistemleri, Lojik Kapılar, Boolean Cebri ve Fonksiyonların ile işlemler, Fonksiyonların İndirgenmesi, Kombinasyonal Lojik, Sayısal devre çizimi
|
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Sayısal devrelerin tanıtımı | | | Hafta 2 | Bilgisayar donanımlarının tanıtımı | | | Hafta 3 | Bilgisayar mimarisi | | | Hafta 4 | Sayı Sistemleri ve Kodlar | | | Hafta 5 | Sayı Sistemleri ve Kodlar | | | Hafta 6 | Boole Cebri | | | Hafta 7 | Lojik kapılar | | | Hafta 8 | Lojik kapılar | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Cebirsel İndigeme | | | Hafta 11 | Cebirsel İndigeme | | | Hafta 12 | Boole Cebri Uygulamaları | | | Hafta 13 | Boole Cebri Uygulamaları | | | Hafta 14 | Karnaugh Diyagramları | | | Hafta 15 | Karnaugh Diyagramları | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | | 2 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | | Arasınav için hazırlık | 10 | 3 | 30 | | Arasınav | 2 | 1 | 2 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 3 | 60 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 178 |
|