|
|
| TDE4016 | Yabancılara Türkçe Öğretimi | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Emre TÜRKMEN | | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. A. Mevhibe Coşar | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanındaki temel bilgileri, hedef kitleleri, metodoloji ve kaynakların tanımasını sağlamak. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem ve teknikleri açıklar. | 5 - 6 - 7 - 8 | | | ÖK - 2 : | Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine ilişkin tarihî arka planı bilir. | 5 - 6 - 7 - 8 | | | ÖK - 3 : | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metnini (D- AOBM) değerlendirir, Tamamlayıcı Cilt?in ve diğer öğretim programlarının tanır. | 5 - 6 - 7 - 8 | | | ÖK - 4 : | Dil öğretiminin kuramsal çerçevesini bilir. | 5 - 6 - 7 - 8 | | | ÖK - 5 : | Türkçe öğretiminde başvurulan mevcut ve yeni yaklaşım, yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 5 - 6 - 7 - 8 | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin tarihi, ilkeleri ve temel kavramları |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin tarihi gelişimi; dil öğretiminde temel kavramlar | | | Hafta 2 | Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni?nin (D- AOBM), Tamamlayıcı Cilt?in ve diğer öğretim programlarının tanıtılması | | | Hafta 3 | Dil öğretim yöntemleri ve bu yöntemlerin Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılması | | | Hafta 4 | Öğretici yetkinlikleri, yeterlilikleri ve sertifika programları | | | Hafta 5 | Dinleme eğitimi hakkında bilgi verilerek dinleme eğitimi çalışmaları yapılması | | | Hafta 6 | Okuma eğitimi hakkında bilgi verilerek konuşma eğitimi çalışmaları yapılması | | | Hafta 7 | Konuşma eğitimi hakkında bilgi verilerek okuma eğitimi çalışmaları yapılması | | | Hafta 8 | Yazma eğitimi hakkında bilgi verilerek yazma eğitimi çalışmaları yapılması | | | Hafta 9 | Ara sınav | | | Hafta 10 | Dil bilgisi öğretimi (yabancı dil, ikinci dil) hakkında bilgi verilmesi | | | Hafta 11 | Türkçenin yabancı dil olarak çocuklara öğretimi hakkında bilgi verilmesi | | | Hafta 12 | Türkçenin öğretiminde kullanılan eğitim setlerinin tanıtılması (yabancı dil, ikinci dil) | | | Hafta 13 | Dil öğretiminde teknoloji kullanımı, Türkçe öğretiminde açık ve uzaktan öğretim sistemleri | | | Hafta 14 | Türkçenin öğretiminde (yabancı dil, ikinci dil) kullanılan ölçme değerlendirme soru örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi | | | Hafta 15 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin güncel sorunlarının tartışılması | | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | | |
| 1 | Demircan, Ö., 2012; Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri, Der Yay., İstanbul. | | | 2 | Durmuş, M., 2019; Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, Grafiker Yay., Ankara. | | | 3 | Şen, Ü. (Ed.) 2021; Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Pegem Yay., Ankara.
| | | |
| 1 | Sarıçoban, A., 2015; Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Metodolojisi, Anı Yay., Ankara. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 18/04/2025 | 35 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 17 | 13/06/2025 | 35 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | | |
|