|
|
| TDE3028 | Yazma Teknikleri II | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | -- | | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd. Doç. Dr. Fırat CANER | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Edebiyatın insan hayatındaki önemi anlatılacak.
Metin kavramı, metnin yapısı ve metin türleri öğretilecek.
Anlatı üretme yöntemleri hakkında öğrenciler bilgilendirilecek. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Yazmak eylemi hakkında bilgi sahibi olması sağlanacak.
| 1 - 2 - 3 - 6 | 1 | | ÖK - 2 : | Metnin yapısını, içeriğini ve metin çözümlemeyi öğrenecek. | 1 - 2 - 6 | 1,3 | | ÖK - 3 : | Öğrencilerin, atölye çalışmalarında yaratıcılıklarını daha iyi ortaya koyabilmeleri sağlanacak.
| 1 - 2 - 7 - 8 | 1 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Edebiyatın insan yaratıcılığı ile ilişkisi irdelenecek, ilhamın kaynakları araştırılacak.
Öğrencilerin kendi kurmaca metinlerini yazarken yaratıcılıklarını daha iyi ortaya koyabilmeleri için yol gösterilecek.
Atölye çalışmalarıyla metin üretilecek ve üretilen metinler çözümlenmeye çalışılacak.
Atölye süresince öğrencilerin yazdıkları metinler tartışılacak, yazma eylemi etkileşimli eleştirel bir ortamında geliştirecek.
|
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Edebiyatın insan yaratıcılığı ile ilişkisi irdelenecek, ilhamın kaynakları araştırılacak. | | | Hafta 2 | Öğrencilerin yazmak eylemi hakkında bilgi sahibi olması için okumalar yapılacak
| | | Hafta 3 | Metnin yapısı, içeriği ve metin çözümleme öğretilecek | | | Hafta 4 | Öğrencilerin kendi kurmaca metinlerini yazarken yaratıcılıklarını daha iyi ortaya koyabilmeleri için yol gösterilecek. | | | Hafta 5 | Öğrencilerin kendi kurmaca metinlerini yazarken yaratıcılıklarını daha iyi ortaya koyabilmeleri için yol gösterilecek. | | | Hafta 6 | Öğrencilerin atölye çalışmalarında metin üretme esnasında yaratıcılıklarını daha iyi ortaya koyabilmeleri sağlanacak.
| | | Hafta 7 | Atölye çalışmalarıyla metin üretilecek ve üretilen metinler çözümlenmeye çalışılacak. | | | Hafta 8 | Atölye süresince öğrencilerin yazdıkları metinler tartışacak, yazma eylemi etkileşimli eleştirel bir ortamda geliştirecek.
| | | Hafta 9 | ara sınav | | | Hafta 10 | Atölye çalışmalarıyla metin üretilecek ve üretilen metinler çözümlenmeye çalışılacak. | | | Hafta 11 | Atölye süresince öğrencilerin yazdıkları metinler tartışacak, yazma eylemi etkileşimli eleştirel bir ortamda geliştirecek.
| | | Hafta 12 | Atölye çalışmalarıyla metin üretilecek ve üretilen metinler çözümlenmeye çalışılacak. | | | Hafta 13 | Atölye süresince öğrencilerin yazdıkları metinler tartışacak, yazma eylemi etkileşimli eleştirel bir ortamda geliştirecek.
| | | Hafta 14 | Atölye süresince öğrencilerin yazdıkları metinler tartışacak, yazma eylemi etkileşimli eleştirel bir ortamda geliştirecek.
| | | Hafta 15 | Final sınavı | | | |
| 1 | Gülsoy, Murat. 2004; Büyü Bozumu: Yaratıcı Yazarlık, Can Yayınları, İstanbul | | | 2 | Jones, Danell. 2008; Virginia Woolf'tan Yazarlık Dersleri, Timaş Yayınları, İstanbul | | | |
| 1 | Gündüz, Sevim. 2007; Öykü ve Roman Yazma Sanatı, Toroslu Kitaplığı | | | 2 | Hakan İşcen. 2007; Yaratıcı Yazarlık Kursu, Everest Yayınları | | | 3 | Lavene, Jim; Lavene, Joyce. 2009; Her Yönüyle Roman Yazımı, Arkadaş Yayınları | | | 4 | Mert, Necati. 2006, Öykü Yazmak, Hece Yayınları | | | 5 | Ong, Walter J..1995; Sözlü ve Yazılı Kültür (Çev. Sema Bostancıoğlu Banon), Metis Yayınları, İstanbul | | | 6 | Şimşek, Aydın. 2009; Yaratıcı Yazarlık ve Deneysel Düşünme, Kanguru Yayınları | | | 7 | Brande, Dorothea. 2001; Yazar Olmak, Ötüken Neşriyat, İstanbul | | | 8 | Zehra İpşiroğlu, 2006; Yaratıcı Yazma, Morpa Yayınları | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 02/04/2016 | 2 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 15 | 04/06/2016 | 2 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 13 | 26 | | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | | Arasınav için hazırlık | 5 | 2 | 10 | | Arasınav | 5 | 1 | 5 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 2 | 8 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|