Türkçe | English
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM) 
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/tdedebiyat
Tel: +90 0462 0462 377 25 24
EF
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM) 
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TDE3028Yazma Teknikleri II2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüTÜRK DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYrd. Doç. Dr. Fırat CANER
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Edebiyatın insan hayatındaki önemi anlatılacak. Metin kavramı, metnin yapısı ve metin türleri öğretilecek. Anlatı üretme yöntemleri hakkında öğrenciler bilgilendirilecek.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Yazmak eylemi hakkında bilgi sahibi olması sağlanacak. 1 - 2 - 3 - 61
ÖK - 2 : Metnin yapısını, içeriğini ve metin çözümlemeyi öğrenecek.1 - 2 - 61,3
ÖK - 3 : Öğrencilerin, atölye çalışmalarında yaratıcılıklarını daha iyi ortaya koyabilmeleri sağlanacak. 1 - 2 - 7 - 81
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Edebiyatın insan yaratıcılığı ile ilişkisi irdelenecek, ilhamın kaynakları araştırılacak. Öğrencilerin kendi kurmaca metinlerini yazarken yaratıcılıklarını daha iyi ortaya koyabilmeleri için yol gösterilecek. Atölye çalışmalarıyla metin üretilecek ve üretilen metinler çözümlenmeye çalışılacak. Atölye süresince öğrencilerin yazdıkları metinler tartışılacak, yazma eylemi etkileşimli eleştirel bir ortamında geliştirecek.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Edebiyatın insan yaratıcılığı ile ilişkisi irdelenecek, ilhamın kaynakları araştırılacak.
 Hafta 2Öğrencilerin yazmak eylemi hakkında bilgi sahibi olması için okumalar yapılacak
 Hafta 3Metnin yapısı, içeriği ve metin çözümleme öğretilecek
 Hafta 4Öğrencilerin kendi kurmaca metinlerini yazarken yaratıcılıklarını daha iyi ortaya koyabilmeleri için yol gösterilecek.
 Hafta 5Öğrencilerin kendi kurmaca metinlerini yazarken yaratıcılıklarını daha iyi ortaya koyabilmeleri için yol gösterilecek.
 Hafta 6Öğrencilerin atölye çalışmalarında metin üretme esnasında yaratıcılıklarını daha iyi ortaya koyabilmeleri sağlanacak.
 Hafta 7Atölye çalışmalarıyla metin üretilecek ve üretilen metinler çözümlenmeye çalışılacak.
 Hafta 8Atölye süresince öğrencilerin yazdıkları metinler tartışacak, yazma eylemi etkileşimli eleştirel bir ortamda geliştirecek.
 Hafta 9ara sınav
 Hafta 10Atölye çalışmalarıyla metin üretilecek ve üretilen metinler çözümlenmeye çalışılacak.
 Hafta 11Atölye süresince öğrencilerin yazdıkları metinler tartışacak, yazma eylemi etkileşimli eleştirel bir ortamda geliştirecek.
 Hafta 12Atölye çalışmalarıyla metin üretilecek ve üretilen metinler çözümlenmeye çalışılacak.
 Hafta 13Atölye süresince öğrencilerin yazdıkları metinler tartışacak, yazma eylemi etkileşimli eleştirel bir ortamda geliştirecek.
 Hafta 14Atölye süresince öğrencilerin yazdıkları metinler tartışacak, yazma eylemi etkileşimli eleştirel bir ortamda geliştirecek.
 Hafta 15Final sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Gülsoy, Murat. 2004; Büyü Bozumu: Yaratıcı Yazarlık, Can Yayınları, İstanbul
2Jones, Danell. 2008; Virginia Woolf'tan Yazarlık Dersleri, Timaş Yayınları, İstanbul
 
İlave Kaynak
1Gündüz, Sevim. 2007; Öykü ve Roman Yazma Sanatı, Toroslu Kitaplığı
2Hakan İşcen. 2007; Yaratıcı Yazarlık Kursu, Everest Yayınları
3Lavene, Jim; Lavene, Joyce. 2009; Her Yönüyle Roman Yazımı, Arkadaş Yayınları
4Mert, Necati. 2006, Öykü Yazmak, Hece Yayınları
5Ong, Walter J..1995; Sözlü ve Yazılı Kültür (Çev. Sema Bostancıoğlu Banon), Metis Yayınları, İstanbul
6Şimşek, Aydın. 2009; Yaratıcı Yazarlık ve Deneysel Düşünme, Kanguru Yayınları
7Brande, Dorothea. 2001; Yazar Olmak, Ötüken Neşriyat, İstanbul
8Zehra İpşiroğlu, 2006; Yaratıcı Yazma, Morpa Yayınları
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 02/04/2016 2 50
Dönem sonu sınavı 15 04/06/2016 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 13 26
Sınıf dışı çalışma 5 14 70
Arasınav için hazırlık 5 2 10
Arasınav 5 1 5
Dönem sonu sınavı için hazırlık 4 2 8
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü120