|
|
| TDE3014 | Çağdaş Türk Edebiyatları | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | -- | | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Ülkü Eliuz, Doç. Dr. Fırat Caner | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Çeşitli Türk topluluklarının yaşadığı coğrafyaların tarihi, sosyolojik durumu ile birlikte edebiyatlarının genel özelliklerini öğretmek, bu konuda merak uyandırmak, önemli yazar ve eserlerin okunmasını ve tanınmasını sağlamak |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Öğrenciler Türk dünyası edebiyatlarının politik gelişmeler ışığında nasıl bir gelişme gösterdiğini anlayarak bu edebiyatları tanıyacak. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 | | | ÖK - 2 : | Öğrenciler Türkiye dışındaki yazar ve şairleri tanıyacak. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 | | | ÖK - 3 : | Öğrenciler Türkiye dışındaki Türk yazar ve şairlerin eserlerini okuyacak. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Çeşitli Türk topluluklarının yaşadığı coğrafyaların tarihi, sosyolojik durumu ile birlikte edebiyatlarının genel özellikleri, önemli yazar ve eserleri |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Türk dünyasının yirminci ve yirmi birinci yüzyıldaki genel durumu | | | Hafta 2 | Modern Türk dünyası edebiyatlarının gelisimi | | | Hafta 3 | Çağdaş Azerbaycan Edebiyatı | | | Hafta 4 | Çağdaş Kırgız edebiyatı | | | Hafta 5 | Çağdaş Kırgız edebiyatı | | | Hafta 6 | Çağdaş Kazak Edebiyatı | | | Hafta 7 | Çağdaş Özbek edebiyatı | | | Hafta 8 | Çağdaş Türkmen Edebiyatı | | | Hafta 9 | yazılı sınav | | | Hafta 10 | Çağdaş Kıbrıs edebiyatı | | | Hafta 11 | çağdaş Karaçay-Malkar edebiyatı | | | Hafta 12 | çağdaş Irak-Türkmen edebiyatı | | | Hafta 13 | çağdaş Uygur Edebiyatı | | | Hafta 14 | çağdaş Batı Trakya edebiyatı | | | Hafta 15 | çağdaş Gagauz Edebiyatı | | | Hafta 16 | Yazılı sınav | | | |
| 1 | Orhan Söylemez, Türk Dünyası Edebiyatları, Akçağ Yayınları | | | 2 | Samet Azap, Türk Dünyası Edebiyatları Hikâye Çözümlemeleri, Kesit Yayınları | | | 3 | Nevzat Kösoğlu, Türk Kimliği ve Türk Dünyası, Ötüken Neşriyat | | | 4 | Ahmet Bican Ercilasun, Türk Dünyası Üzerine İncelemeler, Akçağ Yayınları | | | 5 | Emine Gürsoy Naskali, Stalin ve Türk Dünyası, Kaknüs Yayınları | | | 6 | Ahmet Bozdoğan, Romanda Türkiye Dışındaki Türk Dünyası, Akçağ Yayınları | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 17.04.2024 | 60 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 05.06.2024 | 60 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 12 | 24 | | Sınıf dışı çalışma | 4 | 11 | 44 | | Arasınav için hazırlık | 1 | 1 | 1 | | Arasınav | 4 | 3 | 12 | | Uygulama | 3 | 2 | 6 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 2 | 2 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 90 |
|