|
|
| TDE1010 | Kompozisyon - II | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Arş. Gör. Aysun KANMAZ | | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Emre TÜRKMEN | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Türkçenin dil özelliklerini ve kullanımını bilim, sanat ve kültür dili düzeyinde öğretmek, öğrencilerin dili doğru ve güzel kullanma yeteneklerini geliştirmek; öğrencilerde bağlayıcı bir ana dil sevgisi ve bilinci oluşturmak.
|
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Türkçeyi, sözlü ve yazılı anlatımda bütün kuralları ve incelikleriyle kullanabilecek. | 1 - 6 | 1, | | ÖK - 2 : | planlı bir şekilde düşünebilecek ve düşündüklerini de bir plan dahilinde ifade edebilecek. | 1 - 5 | 1, | | ÖK - 3 : | farklı türlerde özgün eserler üretmeyi başarabilecek | | 1, | | ÖK - 4 : | bu alanda kazandığı bilgileri eğitim öğretim amacına yönelik olarak kullanabilecek | 7 - 9 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Türkçe yazım kuralları, temel kompozisyon bilgileri, kompozisyon yazmada başarı yolları, duygu ve düşünce üretimi, düzen, planlama, anlatım özellikleri, türleri, bilimsel makale hazırlama, metin analizi |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Not Çıkarma ve Özetleme Yöntemleri | | | Hafta 2 | Konuşma; Nedir, Neden Önemlidir? | | | Hafta 3 | Diksiyon ve Önemi, Başarılı Bir Diksiyon İçin Uyulması Gereken Kurallar, Diksiyon Alıştırmaları | | | Hafta 4 | Konuşma Becerisi, Başarılı Bir Konuşma İçin Gerekli Unsurlar | | | Hafta 5 | Konuşma Türleri | | | Hafta 6 | Dinleme Nedir? Dinleme Türleri | | | Hafta 7 | Etkili Dinleme İlkeleri, Dinlemenin Verimliliğini Artırma | | | Hafta 8 | Şiir Okuma Teknikleri | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Tartışma; Açık Oturum, Sempozyum, Panel, Forum, Münazara, Kolokyum | | | Hafta 11 | Diğer Sözlü Anlatım Türleri; Konferans, Söylev | | | Hafta 12 | İletişim ve Anlama | | | Hafta 13 | Okuma; Önemi, Unsurları ve Okuma Becerisi | | | Hafta 14 | Eleştirel Düşünce, Eleştirel Okuma, Eleştirel Dinleme | | | Hafta 15 | Sese Dayalı Dil Yanlışları | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Öner, S. 2005; Örneklerle Kompozisyon Sanatı, Yuva Yayınları, İstanbul | | | 2 | Bayram,Y. 2005; Sözlü ve Yazılı Anlatım Etkinlikleri, Ankara | | | |
| 1 | Enginün, İ.- Kerman, Z. 1988; Mehmet Kaplandan Seçmeler I.II. Cilt, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara | | | 2 | Okay, O. 1988; Konuşmalar, Akçağ, Ankara | | | 3 | Montaigne 1976; Denemeler, İstanbul | | | 4 | Aça, M.-Altınkaynak, E.-Özdemir, H., Türk Dİli ve Kompozisyon, Ankara. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 2 | 10 | 20 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Uygulama | 2 | 1 | 2 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 5 | 10 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 90 |
|