|
|
| RDE4012 | Retorik | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | RUS DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | -- | | Diğer Öğretim Üyesi | Yok. | | Öğretim Dili | | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Rusça Güzel konuşma sanatına dair genel bilgiler edinmek. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Konuşma ve tartışma becerilerini geliştirir. Güzel konuşma sanatının temel kuralları hakkında bilgi edinir. Uygulamalı olarak bu kuralları kullanır. | | | | ÖK - 2 : | Dinleyicileri ve muhatapları etkilemenin temel teknoloji ve tekniklerini kavrar. | | | | ÖK - 3 : | Eğitim, iş ve sosyal iletişim sektörlerinde konuşma kalıpları ve sözlükbilimsel araçlar geliştirir. | | | | ÖK - 4 : | Güzel konuşma sanatına ve tartışma yeteneğine yönelik Rusça temel bilgileri edinir. | | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Güzel konuşma sanatıyla ilgili temel bilgiler verilecek ve konular örnekler üzerinde pekiştirilecektir. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Giriş. Çağdaş retoriğin tarihi. Retorik ve profesyonel konuşma | | | Hafta 2 | Dünyanın dil panoraması bağlamında retorik ve konuşmada insan davranışları | | | Hafta 3 | Konuşmayı oluşturan yapı: katılımcılar, ilişkiler, hedefler, koşullar. Toplumsal roller ve konuşmadaki roller | | | Hafta 4 | Kelimeler yardımıyla davranışların gerçekleştirilmesi: konuşma eylemi. Mesaj doğrudan ve dolaylıdır (Meta mesaj). | | | Hafta 5 | Konuşma etkinliğinin uyumu ve bu uyumun bozulması durumunda gerek duyulan bilgiler. Konuşmacının davranışı için gereksinimler. | | | Hafta 6 | İletişimsel işbirliği ilkesi. Konuşma davranışı stratejileri. | | | Hafta 7 | Topluluk karşısında konuşma sanatının temel ilkeleri. Topluluk karşısında konuşma sanatının retorik taslağının oluşturulması. | | | Hafta 8 | Etkili bir konuşma için ifade araçları. Mecazi ifadeler, eş anlamlılık/zıt anlamlılık, deneyimler/yöntemler. | | | Hafta 9 | Ara sınav | | | Hafta 10 | Konuşmaya başlangıç için nasıl hazırlanılır? Hazırlığın ilkeleri ve Yöntemleri. Genel öneriler. | | | Hafta 11 | Konuşmacının jest ve mimikleri. Hareket dili. Hitabet sanatında kullanılan jestler sözlüğü. | | | Hafta 12 | Konuşma ve tartışmada temel beceriler. Muhatapların/sohbet arkadaşlarının davranış prensipleri. Özel bir iletişim tarzı olarak gündelik arkadaşlık konuşmaları. | | | Hafta 13 | Bir tartışmada iletişimin temeli. Tartışmanın açılma yöntemleri. Tartışmanın yürütülmesi üzerine uygulama (I. Bölüm) | | | Hafta 14 | Bir tartışmada iletişimin temeli. Tartışmanın açılma yöntemleri. Tartışmanın yürütülmesi üzerine uygulama (II. Bölüm) | | | Hafta 15 | Son ders. Verilen bilgilerin ölçülmesi. | | | Hafta 16 | Final Sınavı | | | |
| 1 | Apresyan, G. Z. 2015; Oratorskoye iskusstvo, Piter, Sankt-Peterburg. | | | |
| 1 | Golub, İ. B. 2014; Ritorika. Uçites govorit pravilno i krasivo, Piter, Sankt-Peterburg:Moskva. | | | 2 | Graudina, L. K. 2011; Russkaya ritorika, Tsentrpoligraf, Moskva. | | | 3 | Moskvin, V. P. 2015; Ritorika i teoriya kommunikatsii, vidı, stili i taktiki reçevogo obşçeniya, Ogni, Moskva. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 18/04/2024 | 1 saat | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/06/2024 | 1 saat | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Diğer 1 | 5 | 5 | 25 | | Diğer 2 | 5 | 5 | 25 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|