|
|
| RDE4002 | Uygulamalı Rusça | 2+0+0 | AKTS:2 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | RUS DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | -- | | Diğer Öğretim Üyesi | Yok. | | Öğretim Dili | | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | -İleri Rusça seviyesinde kullanılan becerileri geliştirmek
-Rusçadan Türkçeye birçok farklı metin türleriyle özel iletişim ve çeviri becerilerini geliştirmek
-Öğrencileri Rus kültürüyle bağlantılı iş yerindeki kültürel sözleşmelerinden haberdar etmek ve
-Profesyonel durumlarda Rusça kullanma ihtiyaçlarını gidermek. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Daha geniş ve daha çaba gerektiren Rusça metinleri anlar. | 1 | 1, | | ÖK - 2 : | Rusça ve Türkçe olarak doğru/yanlışsız yazılı eser üreterek konuları kavrama derinliğini gösterir. | 1 - 9 - 12 - 13 | 1, | | ÖK - 3 : | Profesyonel durumlarda kültürel sözleşmeler ve uygun davranışlar hakkında farkındalık gösterir ve ayrıca profesyonel dokümantasyon hakkında bilgi sahibi olur. | 9 - 10 - 13 - 15 | 1, | | ÖK - 4 : | Dilbilimsel olarak daha zorlayıcı ve özelleşmiş metinleri kullanır ve profesyonel durumlarda güven ve bağımsızlık duygularıyla yaklaşım gösterir. | 6 - 8 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| İleri Rusçada kullanılan dil becerilerini geliştirir ve Rusça iş dünyası ve Rusçadan Türkçeye çeviri alanlarında, Rus kültürel farkındalığa katkıda bulunur. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Padejlerin gözden geçirilmesi | | | Hafta 2 | Kelime hazinesini zenginleştirici seçili bir metin okumak | | | Hafta 3 | Seçili bir metni dinleme ve dinlediklerini dikte etme | | | Hafta 4 | Rusya-Türkiye gündeminden bir konu üzerinde konuşma ve yazma | | | Hafta 5 | Önekli fiiller -1 | | | Hafta 6 | Önekli fiiller -2 | | | Hafta 7 | Önekli fiiller -3 | | | Hafta 8 | Zarfların kullanımı | | | Hafta 9 | Ara sınav | | | Hafta 10 | Para, banka işlemleri, yatırım, iş alanları gibi konularda ileri seviyede metinler okuyup kelime dağarcığını geliştirmek | | | Hafta 11 | Yolculuk, konaklama, yemek yeme, alışveriş, gezme konularında ileri seviyede metinler okuyup kelime dağarcığını geliştirme | | | Hafta 12 | İleri seviyede Rusça metinler üzerinden göç kavramını inceleme | | | Hafta 13 | İleri seviyede Rusça metinler üzerinden toplumsal bellek, kültürlerin etkileşimi ve birey kavramlarını inceleme | | | Hafta 14 | Küresel ısınma, nüfus yoğunluğu ya da azalması, toplum sağlığı ve çocuk gelişimi gibi toplumsal meselelere yönelik diyaloglar, sorular, yanıtlar oluşturma | | | Hafta 15 | Genel tekrar | | | Hafta 16 | Final Sınavı | | | |
| 1 | Kuzmiç, İ.P. Lariohina N.M. 2007; Padeji! Ah padeji!, Russkiy yazık kursı, 3.baskı, Moskva. | | | 2 | Esmantova, Tatyana. 2016; Russkiy yazık: 5 elementov, Zlatoust, Moskva. | | | |
| 1 | Rusya-Türkiye gündemiyle bağlantılı olarak ileri seviyede Rusça metinler | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 16/04/2025 | 60 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 17 | 12/06/2025 | 60 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Diğer 1 | 5 | 5 | 25 | | Diğer 2 | 5 | 5 | 25 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|