|
|
| RDE2010 | Sözlü Anlatım II | 2+0+0 | AKTS:3 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | RUS DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | -- | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Öğrencilerin Rusça konuşma becerilerini geliştirmeyi amaçlayan bu derste, günlük yaşamda kendini ifade edebilmesi sağlanmaya çalışılmaktadır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Rusça temel sözlü ifadeleri tanır. | | | | ÖK - 2 : | Sözlü anlatıma özgü ifade ve yapıları öğrenir. | | | | ÖK - 3 : | Günlük aktiviteler ile ilgili Rusça cümleler, diyaloglar oluşturabilir. | | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Bu ders, öğrencilerin temel seviyede diyalog ve konuşma metinleri üzerinde Rus dilini sözlü olarak kullanmalarına yönelik bilgi ve uygulamaları içerir. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | "Maslenitsa" konusunun işlenmesi. Konuya yönelik soruların cevaplandırılması. | | | Hafta 2 | Seçilen bir konuda diyaloglar üzerinden tipik durumlarda kullanabilecek kalıpların öğrenilmesi ve ezberletilmesi. | | | Hafta 3 | "Tanışma" konusuyla ilgili diyalogların okunması. Benzer diyaloglar kurdurulması. Konuya yönelik soruların cevaplandırılması. | | | Hafta 4 | "Yurtta nasıl yaşadım", "Dairem", "Misafirliğe çağırıldım" konuları üzerine konuşulması. Kısa öykülerin anlattırılması. | | | Hafta 5 | "Nemnogo o sebe" konusunun işlenmesi. Tipik durumlarda kullanabilecek kalıpların öğrenilmesi ve ezberletilmesi. | | | Hafta 6 | "Çocukluğum", "Üniversitede okuyorum", "Arkadaşım", "Annem ve babam" konuları üzerine konuşulması. Kısa öykülerin anlattırılması. | | | Hafta 7 | İşlenen tüm konuların tekrarı. | | | Hafta 8 | Ara sınav | | | Hafta 9 | "Govorim po telefonu" konusunun işlenmesi. Tipik durumlarda kullanabilecek kalıpların öğrenilmesi ve ezberletilmesi. | | | Hafta 10 | "Bugün bayram, ben de henüz kimseyi kutlayamadım?", "Kız kardeşim (annem, eşim) telefonla konuşmayı çok seviyor?" konuları üzerine konuşulması. Kısaca anlatımı. | | | Hafta 11 | Yolculuk ve mekan değişimi üzerine konuların işlenmesi. Tipik durumlarda kullanabilecek kalıpların öğrenilmesi ve ezberletilmesi. | | | Hafta 12 | Üniversite eğitimiyle ilgili seçilen metnin işlenmesi. Tipik durumlarda kullanabilecek kalıpların öğrenilmesi ve ezberletilmesi. | | | Hafta 13 | Kitap ve edebiyat ile ilgili bir diyaloğun yer aldığı metnin işlenmesi. Tipik durumlarda kullanabilecek kalıpların öğrenilmesi ve ezberletilmesi. | | | Hafta 14 | Öğretmen-Öğrenci arasında geçen bir diyaloğun yer aldığı metnin işlenmesi. Tipik durumlarda kullanabilecek kalıpların öğrenilmesi ve ezberletilmesi. | | | Hafta 15 | İşlenen tüm konuların tekrarı. | | | Hafta 16 | Final sınavı | | | |
| 1 | Havronina, S. A. 2007; Govorite po russki, Russkiy yazık, Moskva. | | | |
| 1 | Havronina, S.A. 1999; Russian As We Speak It, Multilingual Yayınları, İstanbul. | | | 2 | Kirillova T, Özer, Zeynep Bağlan. 2003; Rusça Sözlü Anlatım, Multilingual Yayınları, İstanbul. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 8 | 17/04/2024 | 1 saat | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 11/06/2024 | 1 saat | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Diğer 1 | 5 | 5 | 25 | | Diğer 2 | 5 | 5 | 25 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|