|
|
| RDE4013 | Turizm Rusçası - II | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | RUS DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Hanife ÇAYLAK | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu dersin amacı, öğrencilerin turizm sektöründe ihtiyaç duyacakları Rusça dilini etkin ve doğru bir şekilde kullanmalarını sağlamaktır. Öğrenciler, seyahat, konaklama, yeme-içme, yön tarif etme, alışveriş, kültürel geziler ve acil durumlarla ilgili yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştireceklerdir. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Öğrenciler, turizm sektöründe kar??la?acaklar? temel Rusça kelime ve ifadeleri tan?yacak ve kullanabilecektir. | 1 - 16 | 1, | | ÖK - 2 : | Öğrenciler, otel, restoran, havaliman? ve al??veri? gibi turizm ba?lamlar?nda etkili sözlü ileti?im kurabilecektir. | 1 - 15 - 17 | 1, | | ÖK - 3 : | Öğrenciler, turistlere yol tarif etme ve adres sorma gibi yön bulma durumlar?nda kendilerini ifade edebilecektir. | 1 - 4 - 17 | 1, | | ÖK - 4 : | Öğrenciler, turizmle ilgili yaz??malar? ve rezervasyon i?lemlerini do?ru bir ?ekilde gerçekle?tirebilecektir. | 1 | 1, | | ÖK - 5 : | Öğrenciler, acil durumlarda ve beklenmedik durumlarda uygun Rusça ifadeleri kullanarak çözüm üretebilecektir. | | 1, | | ÖK - 6 : | Öğrenciler, kültürel ve tarihî mekânlar hakkında bilgi aktaracak ve turistlerle etkileşimde bulunabilecek temel sunum becerilerini kazanacaktır. | | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Bu ders, turizmle ilgili Rusça dil becerilerini ve temel kelime dağarcığını kapsar. Ders içeriği, havalimanı, otel, restoran, alışveriş, şehir içi yön bulma, kültürel ve tarihî mekânlar, eğlence etkinlikleri, acil durumlar, telefon ve dijital hizmetler, tur rehberliği gibi konuları içerir. Öğrenciler, bu konularla ilgili diyaloglar ve uygulamalı alıştırmalar yaparak işlevsel dil becerilerini pekiştireceklerdir. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Hafta: Giriş ve Temel Kavramlar. Turizm Rusçasının özellikleri, selamlaşma ve tanışma kalıpları | | | Hafta 2 | Seyahat Hazırlıklar. Pasaport, vize, valiz hazırlığıyla ilgili kelimeler ve ifadeler | | | Hafta 3 | Havalimanında. Check-in, güvenlik kontrolü, pasaport kontrolü ve gümrükte konuşmalar | | | Hafta 4 | Uçakta ve Ulaşım Araçlarında. Kabin içi konuşmalar, toplu taşıma araçlarıyla ilgili ifadeler | | | Hafta 5 | Otelde. Rezervasyon, oda hizmetleri, şikayet ve istek bildirme | | | Hafta 6 | Restoranda. Sipariş verme, hesap isteme, memnuniyet/şikayet bildirme | | | Hafta 7 | Alışveriş. Fiyat sorma, pazarlık yapma, ürün tanımlama | | | Hafta 8 | Adres Sorma ve Yön Tarif Etme. Şehirde yön bulma, yer tarif etme ve yol sorma diyalogları | | | Hafta 9 | Ara sınav | | | Hafta 10 | Şehir Turu. Turist rehberiyle konuşmalar, müzeler, parklar ve gezi yerleri hakkında bilgi alma | | | Hafta 11 | Kültürel ve Tarihî Mekânlar. Tanıtım, tarihî bilgiler verme ve soru sorma | | | Hafta 12 | Eğlence ve Etkinlikler. Konser, tiyatro, festival gibi etkinlikler hakkında konuşmalar | | | Hafta 13 | Acil Durumlar. Kayıp eşya, hastalık, kaza, polis ve sağlıkla ilgili diyaloglar | | | Hafta 14 | Telefon Görüşmeleri ve Dijital Hizmetler. SIM kart, mobil uygulamalar, çevrim içi rezervasyon | | | Hafta 15 | Tur Rehberliği ve Misafir Karşılama. Grup yönetimi, selamlama, bilgilendirme | | | Hafta 16 | Final sınavı | | | |
| 1 | Balıhina, T.M., Yelnikova, S.İ., 2010; Biznesmeny vsego mira govoryat po-russki, RUND, Moskva. | | | 2 | Balıhina, T.M., Yelnikova, S.İ., 2010; Biznesmeny vsego mira govoryat po-russki, RUND, Moskva. | | | 3 | Denisova, A.A., 2008; Obşegumanitarnye i etnokulturnye problemy professionalno-delovoy kommunikatsii na russkom yazyke: innovatsionny podhod. RUND, Moskva. | | | 4 | Denisova, A.A., 2008; Obşegumanitarnye i etnokulturnye problemy professionalno-delovoy kommunikatsii na russkom yazyke: innovatsionny podhod. RUND, Moskva. | | | 5 | Belika, A. A., 2001; Liçnost, kultura, etnos: sovremennaya psiholingvistiçeskaya antropologiya. Smysl, Moskva. | | | 6 | Belika, A. A., 2001; Liçnost, kultura, etnos: sovremennaya psiholingvistiçeskaya antropologiya. Smysl, Moskva. | | | |
| 1 | Lukyanov, N. A., 1993; Nastolnaya kniga biznesmena, Moskva. | | | 2 | Lukyanov, N. A., 1993; Nastolnaya kniga biznesmena, Moskva. | | | 3 | Melnikova, E. V., 2006; Kultura i traditsiya narodov mira (etnopsiholog, aspekt), Dialog kultur, Moskva. | | | 4 | Melnikova, E. V., 2006; Kultura i traditsiya narodov mira (etnopsiholog, aspekt), Dialog kultur, Moskva. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 8 | 20/11/2025 | 60 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/01/2026 | 60 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Diğer 1 | 5 | 5 | 25 | | Diğer 2 | 5 | 5 | 25 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|