Türkçe | English
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / RUS DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM) - %100 Rusça 
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/rusdili
Tel: +90 0462 0462 377 2017
EF
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / RUS DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM) - %100 Rusça 
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

RDE4005Seminer0+2+0AKTS:2
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüRUS DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat uygulama
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Badegül CAN EMİR
Diğer Öğretim ÜyesiDoç.Dr. Hanife Çaylak, Dr.Öğrt. Üyesi Murat AŞÇI, Dr.Öğr. Üyesi Duygu İkisivri Akdemir, Dr.Öğr.Üyesi İryna Filatenko, Dr.Öğr. Üyesi Olga Gaidukova
Öğretim Dili
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğrencileri verilen veya seçtikleri bir konuda literatür araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek; ulaşılan bilgileri analiz etme, yorumlama ve tartışma becerisi kazandırmak. Ayrıca, öğrencilerin bilimsel araştırma yazımı konusundaki bilgi ve deneyimlerini geliştirmeleri ve bitirme tezi sürecine hazırlanmaları amaçlanmaktadır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Öğrenciler, belirlenen bir konu üzerinde bağımsız olarak literatür araştırması yapabilir.7 - 93,5,
ÖK - 2 : Öğrenciler, elde ettikleri kaynakları derleyebilir, sınıflandırabilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir.7 - 93,5,
ÖK - 3 : Öğrenciler, literatür araştırması sonucunda ulaştıkları veriler doğrultusunda akademik yazım kurallarına uygun, kapsamlı bir rapor hazırlayabilir.7 - 93,5,
ÖK - 4 : Öğrenciler, araştırma sonuçlarını etkili bir biçimde sözlü olarak sunabilir ve tartışabilir.7 - 93,5,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Seminer dersi kapsamında, öğretim elemanı rehberliğinde belirlenen bir konuda literatür taraması yapılır; elde edilen bilgi ve belgeler sınıflandırılır, akademik yazım kurallarına uygun bir metin hazırlanır ve seminer haftasında sunumu gerçekleştirilir. Sürecin sonunda çalışma, ödev olarak teslim edilir. Bu süreçte öğrenciler, Bilimsel Araştırma Yöntemleri dersinde edindikleri araştırma, analiz ve raporlama becerilerini pekiştirir; ayrıca bitirme tezi hazırlık sürecine temel oluşturacak uygulamalar yaparlar.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Dersin tanıtımı, amaç ve beklentilerin açıklanması Dersin işleyişi, değerlendirme ölçütleri ve seminer sürecine genel bakış.
 Hafta 2 Konu seçimi ve araştırma alanının belirlenmesi. Öğrenciler ilgi alanlarına göre araştırma konularını belirler.
 Hafta 3Kaynak arama yöntemleri ve literatür taraması teknikleri Akademik veri tabanlarının kullanımı, kaynak türleri, doğru atıf yapma.
 Hafta 4Literatürün sınıflandırılması ve ön okuma raporları Toplanan kaynakların sistematik biçimde incelenmesi ve değerlendirilmesi.
 Hafta 5Araştırma sorularının ve amaçlarının belirlenmesi Konu çerçevesinde araştırma probleminin formülasyonu.
 Hafta 6Raporlama ve akademik yazım kuralları Akademik yazım ilkeleri, metin düzeni, kaynakça oluşturma.
 Hafta 7Uygulamalı rapor yazımı ve bireysel danışmanlık Öğrenciler, seçtikleri konuya ilişkin çalışmaları öğretim elemanı rehberliğinde değerlendirir ve rapor taslağını geliştirmeye yönelik uygulamalar yapar.
 Hafta 8Taslak rapor hazırlama Literatür taraması sonuçlarına dayalı olarak ilk taslak hazırlanır
 Hafta 9Ara Sınav (Ödev/rapor Teslimi) Öğrenciler literatür araştırması raporlarını teslim eder.
 Hafta 10Geri bildirim ve rapor geliştirme Öğretim elemanından alınan dönütlerle raporun revizyonu yapılır.
 Hafta 11Bulguların tartışılması ve yorumlanması Elde edilen bilgilerin analiz edilmesi ve yorumlanması.
 Hafta 12Sunum hazırlama teknikleri Akademik sunum yapısı, görsel materyal hazırlama.
 Hafta 13Sunum denemeleri ve danışman geribildirimi Öğrenciler sunum provası yapar, öğretim elemanı geri bildirim verir.
 Hafta 14Son düzeltmeler ve genel değerlendirme Sunum öncesi nihai düzeltmelerin tamamlanması.
 Hafta 15Seminer Sunumu Öğrenciler seminer çalışmalarını sunar ve tartışır. Bölümümüzde bu hafta Seminar Haftası olarak belirlenmiştir.
 Hafta 16Öğrenciler seminer çalışmalarını sınav haftası içerisinde ödev olarak seminer hocasına teslim eder. Bu ödev final sınavı yerine geçer.
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Korotkina, I. B. (2020). Akademiçeskoye pis?mo: protsess, produkt i praktika, Moskva Izdatel?stvo Yurayt.
2Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. baskı). Seçkin Yayıncılık.
 
İlave Kaynak
1Murray, R. (2013). Writing for academic journals (3rd ed.). McGraw-Hill Education (UK).
2Eco, U. (2018). Tez nasıl yazılır? (Ş. Karadeniz, Çev.). Can Yayınları.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Yıl içi çalışma 8 17-21/11.2025 1 hafta 50
Ödev 16 05/09/01/2026 1 hafta 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 2 14 28
Arasınav için hazırlık 6 1 6
Arasınav 1 1 1
Uygulama 2 6 12
Ödev 8 1 8
Dönem sonu sınavı için hazırlık 6 1 6
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 3 5 15
Diğer 2 3 5 15
Toplam Çalışma Yükü120