|
|
| RDE4005 | Seminer | 0+2+0 | AKTS:2 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | RUS DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat uygulama | | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Badegül CAN EMİR | | Diğer Öğretim Üyesi | Doç.Dr. Hanife Çaylak, Dr.Öğrt. Üyesi Murat AŞÇI, Dr.Öğr. Üyesi Duygu İkisivri Akdemir, Dr.Öğr.Üyesi İryna Filatenko, Dr.Öğr. Üyesi Olga Gaidukova | | Öğretim Dili | | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Öğrencileri verilen veya seçtikleri bir konuda literatür araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek; ulaşılan bilgileri analiz etme, yorumlama ve tartışma becerisi kazandırmak.
Ayrıca, öğrencilerin bilimsel araştırma yazımı konusundaki bilgi ve deneyimlerini geliştirmeleri ve bitirme tezi sürecine hazırlanmaları amaçlanmaktadır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Öğrenciler, belirlenen bir konu üzerinde bağımsız olarak literatür araştırması yapabilir. | 7 - 9 | 3,5, | | ÖK - 2 : | Öğrenciler, elde ettikleri kaynakları derleyebilir, sınıflandırabilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir. | 7 - 9 | 3,5, | | ÖK - 3 : | Öğrenciler, literatür araştırması sonucunda ulaştıkları veriler doğrultusunda akademik yazım kurallarına uygun, kapsamlı bir rapor hazırlayabilir. | 7 - 9 | 3,5, | | ÖK - 4 : | Öğrenciler, araştırma sonuçlarını etkili bir biçimde sözlü olarak sunabilir ve tartışabilir. | 7 - 9 | 3,5, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Seminer dersi kapsamında, öğretim elemanı rehberliğinde belirlenen bir konuda literatür taraması yapılır; elde edilen bilgi ve belgeler sınıflandırılır, akademik yazım kurallarına uygun bir metin hazırlanır ve seminer haftasında sunumu gerçekleştirilir.
Sürecin sonunda çalışma, ödev olarak teslim edilir.
Bu süreçte öğrenciler, Bilimsel Araştırma Yöntemleri dersinde edindikleri araştırma, analiz ve raporlama becerilerini pekiştirir; ayrıca bitirme tezi hazırlık sürecine temel oluşturacak uygulamalar yaparlar. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Dersin tanıtımı, amaç ve beklentilerin açıklanması
Dersin işleyişi, değerlendirme ölçütleri ve seminer sürecine genel bakış. | | | Hafta 2 |
Konu seçimi ve araştırma alanının belirlenmesi. Öğrenciler ilgi alanlarına göre araştırma konularını belirler. | | | Hafta 3 | Kaynak arama yöntemleri ve literatür taraması teknikleri
Akademik veri tabanlarının kullanımı, kaynak türleri, doğru atıf yapma. | | | Hafta 4 | Literatürün sınıflandırılması ve ön okuma raporları
Toplanan kaynakların sistematik biçimde incelenmesi ve değerlendirilmesi. | | | Hafta 5 | Araştırma sorularının ve amaçlarının belirlenmesi
Konu çerçevesinde araştırma probleminin formülasyonu. | | | Hafta 6 | Raporlama ve akademik yazım kuralları
Akademik yazım ilkeleri, metin düzeni, kaynakça oluşturma. | | | Hafta 7 | Uygulamalı rapor yazımı ve bireysel danışmanlık
Öğrenciler, seçtikleri konuya ilişkin çalışmaları öğretim elemanı rehberliğinde değerlendirir ve rapor taslağını geliştirmeye yönelik uygulamalar yapar. | | | Hafta 8 | Taslak rapor hazırlama
Literatür taraması sonuçlarına dayalı olarak ilk taslak hazırlanır | | | Hafta 9 | Ara Sınav (Ödev/rapor Teslimi)
Öğrenciler literatür araştırması raporlarını teslim eder.
| | | Hafta 10 | Geri bildirim ve rapor geliştirme
Öğretim elemanından alınan dönütlerle raporun revizyonu yapılır. | | | Hafta 11 | Bulguların tartışılması ve yorumlanması
Elde edilen bilgilerin analiz edilmesi ve yorumlanması. | | | Hafta 12 | Sunum hazırlama teknikleri
Akademik sunum yapısı, görsel materyal hazırlama. | | | Hafta 13 | Sunum denemeleri ve danışman geribildirimi
Öğrenciler sunum provası yapar, öğretim elemanı geri bildirim verir. | | | Hafta 14 | Son düzeltmeler ve genel değerlendirme
Sunum öncesi nihai düzeltmelerin tamamlanması. | | | Hafta 15 | Seminer Sunumu
Öğrenciler seminer çalışmalarını sunar ve tartışır. Bölümümüzde bu hafta Seminar Haftası olarak belirlenmiştir. | | | Hafta 16 | Öğrenciler seminer çalışmalarını sınav haftası içerisinde ödev olarak seminer hocasına teslim eder. Bu ödev final sınavı yerine geçer. | | | |
| 1 | Korotkina, I. B. (2020). Akademiçeskoye pis?mo: protsess, produkt i praktika, Moskva Izdatel?stvo Yurayt. | | | 2 | Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. baskı). Seçkin Yayıncılık. | | | |
| 1 | Murray, R. (2013). Writing for academic journals (3rd ed.). McGraw-Hill Education (UK). | | | 2 | Eco, U. (2018). Tez nasıl yazılır? (Ş. Karadeniz, Çev.). Can Yayınları. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Yıl içi çalışma | 8 | 17-21/11.2025 | 1 hafta | 50 | | Ödev | 16 | 05/09/01/2026 | 1 hafta | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Uygulama | 2 | 6 | 12 | | Ödev | 8 | 1 | 8 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Diğer 1 | 3 | 5 | 15 | | Diğer 2 | 3 | 5 | 15 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|