|
|
| RDE3019 | Rusça Deyimler | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | RUS DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Hanife ÇAYLAK | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu ders, öğrencilerin Rusça deyimleri (?????????????) anlam, köken ve kullanım açısından tanımalarını, bunları doğru bağlamlarda kullanmalarını ve Türkçedeki karşılıklarıyla ilişkilendirmelerini amaçlar. Öğrenciler, deyimlerin kültürel arka planını ve dildeki işlevini kavrayarak iletişimsel yetilerini geliştirirler. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Öğrenci, Rusça deyimlerin anlamını, yapısını ve işlevini açıklayabilir. | 1 - 6 - 11 | 1, | | ÖK - 2 : | Öğrenci, deyimleri bağlama uygun biçimde tanıyabilir ve kullanabilir. | 1 - 6 - 11 | 1, | | ÖK - 3 : | Öğrenci, deyimlerin kültürel arka planını ve kökenini kavrayabilir. | 1 - 6 - 11 | 1, | | ÖK - 4 : | Öğrenci, Rusça deyimleri Türkçedeki karşılıklarıyla karşılaştırabilir. | 1 - 6 - 11 | 1, | | ÖK - 5 : | Öğrenci, deyimlerin çevirisinde anlam ve kültür aktarımını doğru biçimde gerçekleştirebilir. | 1 - 6 - 11 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Ders, Rusça deyimlerin yapısal ve anlamsal özelliklerini, sınıflandırılmalarını, tarihî gelişimini ve Türkçe karşılıklarını kapsar. Öğrenciler, deyimlerin farklı metin türlerinde (edebî, gazetecilik, gündelik konuşma) kullanım biçimlerini analiz eder ve bağlama uygun çeviri veya kullanım alıştırmaları yapar. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Dersin tanıtımı, amaç ve beklentileri ile konu ve ölçme yöntemlerinin açıklanması. Deyimlere giriş | | | Hafta 2 | İnsan duygularıyla ilgili deyimler | | | Hafta 3 | İnsan duygularıyla ilgili deyimlerin bağlam içinde kullanılması | | | Hafta 4 | İş Rusçasında kullanılan deyimler | | | Hafta 5 | Deyimlerin sosyodilbilimsel analizi | | | Hafta 6 | Tematik olarak işlenilen deyimlerin küçük piyesler içinde kullanılması | | | Hafta 7 | Deyimlerle oluşturulan piyeslerin sahnelenmesi | | | Hafta 8 | Karşılaştırmalı Rusça-Türkçe deyim çalışmaları | | | Hafta 9 | Ara sınav | | | Hafta 10 | Sınav sonrası Dönüt, Değerlendirme ve Tekrar. Günlük yaşamda en sık kullanılan temel deyimler | | | Hafta 11 | Günlük yaşamda en sık kullanılan temel deyimlerle ilgili alıştırma çalışmaları | | | Hafta 12 | Deyimlerin içerik açısından incelenmesi | | | Hafta 13 | eyimlerin Çevirisinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çeviri Stratejileri | | | Hafta 14 | Deyimlerin yapı açısından incelenmesi | | | Hafta 15 | Deyimlerin üslupsal özellikleri | | | Hafta 16 | Genel tekrar | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 18/11/2025 | 60 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/01/2026 | 60 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Diğer 1 | 5 | 5 | 25 | | Diğer 2 | 5 | 5 | 25 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|