|
|
| RDE2015 | Aspektolojiye Giriş | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | RUS DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Murat AŞÇI | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu dersin amacı, Rus dilbilgisinin temelini oluşturan eylemlik (aspekt) bilgisini derinlemesine öğretmektir. Öğrencilerin, tamamlanmış ve tamamlanmamış fiillerin zaman, sınırlılık ve yapısal özelliklerini kavrayarak, bu fiilleri bağlama uygun şekilde doğru kullanmalarını sağlamak hedeflenmektedir. Bu sayede öğrencilerin, Rusça dilbilgisine bütüncül bir şekilde hâkim olmaları ve ileri düzeyde dil becerileri geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Eylemlerin Rusça'da dilbigisine nasıl aktarıldığını öğrenir. | 6 - 7 | 1, | | ÖK - 2 : | Eylemlerin görünüş anlamlarını sınıflandırma, anlama ve kullanma becerisini elde eder. | | 1, | | ÖK - 3 : | Gündelik konuşmada hangi görünüş biçimin hangi durumlarda kullanılacağını öğrenir. | | 1, | | ÖK - 4 : | Rusça'da fiillerin dil dünya görüşündeki yeri ve işlevi hakkındaki bilgilere sahip olur. | | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Bu derste, Rusçada fiillerde tamamlanmış ve tamamlanmamış hallerin günlük konuşma dilinde kullanımı işlenir. Geçmiş ve gelecek zaman, emir kipi ve mastar hallerinde bu fiillerin pratik kullanımları üzerinde durulur ve alıştırmalarla pekiştirilir. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Görünüş nedir? Aspektolojik durum nedir? Geçmiş zamanda tamamlanmamış fiillerin kullanıldığı durumlar | | | Hafta 2 | Geçmiş zamanda tamamlanmış fiillerin kullanıldığı durumlar. | | | Hafta 3 | Geçmiş zamanda tamamlanmamış fiillerin kullanıldığı durumlar. Geçmiş zamanda tamamlanmış ve tamamlanmamış fillerin kullanıldığı durumların karşılaştırılması. | | | Hafta 4 | Geçmiş zamanda tekrar eden eylemleri aktaran durumlarda görünüş ulamının kullanımı. | | | Hafta 5 | Gelecek zamanda görünüş ulamının kullanımı. | | | Hafta 6 | Gelecek zamanda tamamlanmış fiillerin kullanıldığı durumlar | | | Hafta 7 | Gelecek zamanda tamamlanmamış fiillerin kullanıldığı durumlar | | | Hafta 8 | Mastarda görünüş ulamının kullanımı | | | Hafta 9 | Ara sınav | | | Hafta 10 | Mastarda tamamlanmış fiillerin kullanımı
| | | Hafta 11 | Mastarda tamamlanmamış fiillerin kullanımı | | | Hafta 12 | Emir kipinde görünüş ulamının kullanımı | | | Hafta 13 | Emir kipinde tamamlanmış fiillerin kullanıldığı durumlar | | | Hafta 14 | Emir kipinde tamamlanmamış fiillerin kullanıldığı durumlar | | | Hafta 15 | Genel tekrar | | | Hafta 16 | Final sınavı | | | |
| 1 | Sokolovskaya, K. A 2008; Vidı glagola v russkoy reçi, posobiye po russkomu yazıku, Drofa, Moskva. | | | |
| 1 | Karavanov, A. A. 2013; Vidı russkogo glagola. Znaçeniye i upotrebleniye. Feniks. Rostov-na donu. | | | 2 | Sokolovskaya, K. A. 300 glagolov. Sovershennogo i nesovershennogo vida vreçevıh situatsiyah. Multilingual Yayınları, İstanbul. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 20/11/2025 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 07/01/2026 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Diğer 1 | 5 | 5 | 25 | | Diğer 2 | 5 | 5 | 25 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|