|
|
| RDE2013 | Sözlü Anlatım I | 2+0+0 | AKTS:3 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | RUS DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Olga GAIDUKOVA | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Öğrencilerin, iletişimsel, akademik ve mesleki görevleri yerine getirebilecek düzeyde Rusça diline hâkim olmalarını sağlamaktır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Dersin temaları ve iletişim durumlarıyla ilgili yeni kelimelerin anlamlarını, değerlendirme (duygusal) kelimelerini ve konuşma adabı ifadelerini bilir. | 5 - 11 | 1, | | ÖK - 2 : | Öğrenilen dilbilgisel yapıların anlamlarını kavrar. | 5 - 11 | 1, | | ÖK - 3 : | Belirlenen bir konu çerçevesinde en az 20 cümleden oluşan bağlantılı ifadeler oluşturabilir. | 5 - 11 | 1, | | ÖK - 4 : | Karşısındaki kişinin ifadelerini anlayabilir, iletişimsel niyetini belirleyebilir ve uygun biçimde tepki verebilir. | 5 - 11 | 1, | | ÖK - 5 : | Diyalog başlatabilir ve yaygın konuşma durumlarında iletişimsel niyetlerini doğru biçimde ifade edebilir. | 5 - 11 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Rusçadaki dilsel yeterlikleri geliştirir, öğrencilerin günlük, sosyal-kültürel ve mesleki alanlarda iletişim kurma becerilerini güçlendirir ve dili ileri düzeyde öğrenmeleri için gerekli bilgi, beceri ve alışkanlıkları kazandırır. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Dersin tanıtımı, amaç ve beklentileri ile konu ve ölçme yöntemlerinin açıklanması.
Nobel Ödülleri ve Nobel Ödüllüleri.
| | | Hafta 2 | ?Nobel Ödülleri ve Nobel Ödüllüleri? çoklu diyaloğu üzerinden bilimsel üslup kelime çalışması. | | | Hafta 3 | ?Nobel Ödülleri ve Nobel Ödüllüleri? çoklu diyaloğunun tartışılması. | | | Hafta 4 | Alfred Nobel ? Zıtlıklarla dolu bir insan. | | | Hafta 5 | ?Alfred Nobel ? Zıtlıklarla dolu bir insan? metni üzerinden bilimsel üslup kelime çalışması. | | | Hafta 6 | ?Alfred Nobel ? Zıtlıklarla dolu bir insan? metninin tartışılması. | | | Hafta 7 | Nobel Ödülü nasıl alınır? | | | Hafta 8 | ?Nobel Ödülü nasıl alınır?? metni üzerinden bilimsel üslup kelime çalışması. | | | Hafta 9 | Ara Sınav | | | Hafta 10 | Sınav sonrası Dönüt, Değerlendirme ve Tekrar.
Cümlede özne-yüklem ilişkilerinin ifade edilmesi. Görülen fiillerle etken ve edilgen yapılar. ?-??? ekiyle fiillerin yüklem olarak kullanımı.
| | | Hafta 11 | Cümlede özne-yüklem ilişkilerinin ifade edilmesi. Tamamlanmış fiillerle etken ve edilgen yapılar. Geçmiş zaman kısa sıfat-fiillerin yüklem olarak kullanımı. | | | Hafta 12 | Niteleyici ilişkilerin ifade edilmesi. Şimdiki zaman etkin sıfat-fiillerin niteleyici olarak kullanımı.
| | | Hafta 13 | Niteleyici ilişkilerin ifade edilmesi. Geçmiş zaman etkin sıfat-fiillerin niteleyici olarak kullanımı. | | | Hafta 14 | Niteleyici ilişkilerin ifade edilmesi. Şimdiki zaman edilgen sıfat-fiillerin niteleyici olarak kullanımı. | | | Hafta 15 | Niteleyici ilişkilerin ifade edilmesi. Geçmiş zaman edilgen sıfat-fiillerin niteleyici olarak kullanımı. | | | Hafta 16 | Final sınavı | | | |
| 1 | Tsareva, N. Yu., Budil?tseva, M. B., Katseviç, M. A., et al. (2010). Russkiy yazık kak inostrannıy: sertifikatsionnıy uroven?. Moskva: Astrel?: Olimp. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 21/11/2025 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/01/2026 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Diğer 1 | 5 | 5 | 25 | | Diğer 2 | 5 | 5 | 25 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|