|
|
| RDE1011 | Sözlü ve Yazlı Anlatım I | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | RUS DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Olga GAIDUKOVA | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | İkinci bir dil kullanarak kendi alanındaki bilgileri takip etmek. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Dergiler, gazeteler, tabelalar, yazıtlar, yönlendirme levhaları ve ilanlar gibi farklı kaynaklardan alınmış kısa metinleri okuyabilme; ülke bilgisi, bilgilendirici ve sosyal-gündelik içerikli uyarlanmış metinlerdeki temel ve ek bilgileri anlayabilme. | 6 - 11 | 1,2, | | ÖK - 2 : | Kısa bir mektup, not, tebrik vb. yazabilme; verilen sorular doğrultusunda kaynak metnin temel içeriğini (en az 15 cümle) ifade edebilme. | 6 - 11 | 1,2, | | ÖK - 3 : | Sosyal-gündelik ve sosyo-kültürel içerikli diyalog ve monologlarda sunulan temel bilgileri (özellikle konu, yer, zaman, neden gibi) anlayabilme. | 6 - 11 | 1,2, | | ÖK - 4 : | Gündelik yaşam durumlarında diyalog başlatabilme, konuşmayı sürdürebilme; kendisi, arkadaşları, ailesi, eğitimi, işi, yabancı dil öğrenimi, iş günü, boş zamanı, memleketi, sağlığı, hava durumu vb. konular hakkında konuşabilme ve okuduğu metne dayalı olarak kendi ifadesini kurabilme. | 6 - 11 | 1,2, | | ÖK - 5 : | Sınırlı sayıda sosyal-gündelik durumda, niyetlerine uygun biçimde sözlü ifadeler kurmak için gerekli dilbilgisel ve sözcüksel becerileri kullanabilme. | 6 - 11 | 1,2, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Rusçanın temel düzeyde öğrenilmesine yönelik bu kapsam, öğrencilerin dilsel yeterliklerini geliştirir, günlük iletişim ihtiyaçlarını karşılayacak biçimde Rusçayı kullanma becerisi kazandırır ve dili ileri düzeyde öğrenmeleri için gerekli bilgi, beceri ve alışkanlıkları oluşturur. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Dersin tanıtımı, amaç ve beklentileri ile konu ve ölçme yöntemlerinin açıklanması.
Basit cümlede zamanın ifade edilmesi. | | | Hafta 2 |
Birleşik cümlede zamanın ifade edilmesi. | | | Hafta 3 | Eylemin yeri ve hareket yönünün ifade edilmesi.
| | | Hafta 4 | Yapıların karşılaştırılması: ???? // ????? // ???????; ? ????? // ? ????? // ?? ????? | | | Hafta 5 | ?Nerelisiniz?? konulu kelime çalışması. | | | Hafta 6 | ?Rusya?daki Japon? metninin okunması ve tartışılması. | | | Hafta 7 | ?Ay?dan Gelen Adam? metninin okunması ve tartışılması. | | | Hafta 8 | ?Nerelisiniz?? konulu genel değerlendirme sohbeti. | | | Hafta 9 | Ara sınav | | | Hafta 10 | Sınav sonrası Dönüt, Değerlendirme ve Tekrar.
Cümlede nicelik bildiren ifadeler. | | | Hafta 11 | Şimdiki zamanda nesnenin varlık/yokluğunun ifade edilmesi. | | | Hafta 12 | Geçmiş ve gelecek zamanda nesnenin varlık/yokluğunun ifade edilmesi. | | | Hafta 13 | Cümlede kiplik ilişkilerinin ifade edilmesi (izin, yasak, gereklilik anlamları). | | | Hafta 14 | Cümlede kiplik ilişkilerinin ifade edilmesi (insanın iç durumu) | | | Hafta 15 | ?Sevgili, yakın ve aile bireyleri? konulu kelime çalışması. | | | Hafta 16 | Final Sınavı | | | |
| 1 | Tsareva, N. Yu., Budil?tseva, M. B., & Pugaçev, I. A. (2010). Russkiy yazık kak inostrannıy: bazovıy uroven?. Moskva: Astrel?: Olimp. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 20/11/2025 | 60 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 09/01/2026 | 60 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Diğer 1 | 5 | 5 | 25 | | Diğer 2 | 5 | 5 | 25 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|