|
|
| RDE1005 | Rus Edebiyatına Giriş | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | RUS DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Duygu İKİSİVRİ AKDEMİR | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Rus edebiyatının 18. yüzyıla kadarki gelişim sürecinin karakteristik özelliklerini, önde gelen şair ve yazarların yaşamlarıyla paralel olarak onların ortaya çıkardığı eserleri inceleyerek edebiyat-tarih-kültür arasında ilişki kurabilen bireyler yetiştirmek. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | XI.-XVII. yüzyıllarda Rus edebiyatında yaşanan tarihsel süreci kavrayabilmek | 2 - 4 | 1, | | ÖK - 2 : | Bu süreç içersinde ortaya çıkan yıllıkları, tarihsel ve savaş oykülerini, vitaları, öğretici ve bilgilendirici yazıları, gezi notlarını, drama türlerini karşılaştırabilmek ve değerlendirebilmek | 2 - 4 | 1, | | ÖK - 3 : | Farklı yüzyıllarda yazılan yapıtları analiz yoluyla yorumlayabilmek | 2 - 4 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Edebiyat, Dil nedir soruları cevaplanır.
Rus dilinin gelişim süreci incelenerek Rus Edebiyatının doğuşu, tarihi ve 18.yüzyıla dek geldiği aşama incelenir |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Edebiyatın tanımı, işlevi | | | Hafta 2 | Slav Dilleri Ailesi. Slavların ilk yazıtları | | | Hafta 3 | Dil kaynaklarına göre Slavların ilk yerleşim yerleri.Kiril ve Metodiy Kardeşlerin Slav Alfabesi | | | Hafta 4 | Rus dilinin Kiev Devleti Dönemindeki Oluşumu ve Gelişimi | | | Hafta 5 | "İgor Alayı Destanı" adlı eserin analizi | | | Hafta 6 | "Geçmiş Yılların Öyküsü" adlı yapıtın incelenmesi | | | Hafta 7 | Moskova Devleti döneminde Rus dilinde yaşanan gelişmeler.XI-XVII. yüzyıllarda yazılan yapıtların analizi | | | Hafta 8 | ara sınav | | | Hafta 9 | Rus edebi dilinin gelişmesi | | | Hafta 10 | Rus edebi dilinin gelişmesi | | | Hafta 11 | XVI-XVII. Yüzyıllarda Rus Drama Sanatı | | | Hafta 12 | Rus Edebiyatında Barok Akımı.Simeon Polotski, S. Medvedyev, K. İstomin | | | Hafta 13 | Erken Dönem Rus Yazarlarına Bakış | | | Hafta 14 | Erken Dönem Rus Edebiyatının Değerlendirilmesi | | | Hafta 15 | 18.yüzyıl Rus edebiyatına Bakış | | | Hafta 16 | Genel Tekrar | | | |
| 1 | Aiupov s.,Yaşamları ve Sanatlarıyla Rus Yazarları : Karamzin, Puşkin, Lermontov ve Gogol, fenomen yayıncılık, Erzurum 2015. | | | |
| 1 | Dmitriyev, L., Lihachev D., İstoriya Russkoy Literatury X-XVII vekov, Prosveschenie, Moskva 1980. | | | 2 | Bonamour Jean; Rus Edebiyatı (çev.: İsmail Yerguz),Dost Yayınevi, Ankara 2006. | | | 3 | Belenkiy G.İ.;Literatura, Naçalnaya Kurs,Uçevnik Hrestomatiya,Mnyemozina, Moskva 2002. | | | 4 | Kelly Katriona; Russian Literature: A Very Short Introduction, Oxford University Press, New York 2001. | | | 5 | Gudziy, N.K., İstoriya Drevnerusskoy Literaturıy, Aspent Press, Moskva 2002. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Ödev | 8 | 25.11.-01.12.2023 | 1 hafta | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 15/01/2024 | 60 dk. | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Diğer 1 | 5 | 5 | 25 | | Diğer 2 | 5 | 5 | 25 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|