|
|
| SOS4018 | Öğrenme Psikolojisi | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uzaktan Eğitim | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Gökhan ŞAHİN | | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Gökhan ŞAHİN | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu dersin temel amacı öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini öğretmektir. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Öğrenme Psikolojisi kavramlarını tanır | | | | ÖK - 2 : | Klasik koşullama kavramını öğrenir | | | | ÖK - 3 : | Edimsel koşullama kavramını öğrenir | | | | ÖK - 4 : | Sosyal Bilişsel Öğrenme kuramı kavramını öğrenir | | | | ÖK - 5 : | Bellek modellerini öğrenir | | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Genel Kavramlar, Öğrenme ve Beyin, Klasik koşullama, Edimsel koşullama, Sosyal Bilişsel Kuram, Bellek modelleri |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Öğrenme | | | Hafta 2 | Öğrenme psikolojisi | | | Hafta 3 | Öğrenme psikolojisi kavramları | | | Hafta 4 | Öğrenme teorileri | | | Hafta 5 | Motivasyon | | | Hafta 6 | Öğrenmenin Doğası | | | Hafta 7 | Öğrenmenin biyolojik temelleri | | | Hafta 8 | Öğrenme etkenleri | | | Hafta 9 | Ara Sınav | | | Hafta 10 | Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar | | | Hafta 11 | Sosyal Öğrenme Teorileri | | | Hafta 12 | Gestalt yaklaşımında öğrenme | | | Hafta 13 | Bilişsel yaklaşımda öğrenme | | | Hafta 14 | İnsancıl yaklaşımda öğrenme | | | Hafta 15 | Genel Tekrar | | | Hafta 16 | Final sınavı | | | |
| 1 | Ormrod, J., E. (2018). Öğrenme Psikolojisi: Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. | | | |
| 1 | Alıcı, T. (2012). Öğrenmenin Bilimsel Temelleri. Ankara: Palme Yayıncılık | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | | | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | | | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 9 | 1 | 9 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Diğer 1 | 4 | 14 | 56 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 131 |
|