|
SOS4000 | Bitirme Çalışması | 0+2+0 | AKTS:8 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Bayram SEVİNÇ | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mine GÖZÜBÜYÜK TAMER, Doç. Dr. M. Yavuz ALPTEKİN, Doç. Dr. Hüseyin YADİGAROĞLU, Doç. Dr. Ferhat ONUR, Dr. Öğr. Üyesi Serdal FİDAN, Dr. Öğr. Üyesi Ersoy Özmen ALKAN, Dr. Öğr. Üyesi Bahar USTA BAKİ, Öğr. Gör. Dr. Selim KARYELİOĞLU | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin kültür ve toplum arasındaki ilişkiyi çözümleyerek kültürün toplumsal kökenlerini anlaması ve bu konudaki sosyolojik kuramlara hakim olmasıdır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | belirli bir konuda derinlemesine araştırma yapabilecekler | 1 - 4 | 1,3,5, | ÖK - 2 : | konu hakkında kendi yorumlarını yapabileceklerdir | 3 - 5 - 6 | 1,3,5, | ÖK - 3 : | araştırdıkları konuyu dinleyici önünde sunabilecekler | 12 - 15 | 1 | ÖK - 4 : | İlgili literatürü tanıyacak ve kullanabilecekler | 1 - 3 | 1,3,5, | ÖK - 5 : | Kazandıkları akademik çalışma becerisini daha sonraki hayatlarında da kulabilecekler | 7 - 11 - 15 - 16 | 1,3,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Dersin içeriğini öğrencinin tespit ettiği konu belirlemekte ve dersin işlenişi belirlenen konunun nicel veya nitel oluşuna göre değişebilmektedir |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bitirme çalışması konusunun belirlenmesi | | Hafta 2 | Konuyla ilgili okunması veya taranması gereken literatürün belirlenmesi | | Hafta 3 | Literatürün okunması | | Hafta 4 | Okunan literatürden bilgi fişlenmesi | | Hafta 5 | Bu aşamadan sonra araştırma konusunun nicel veya nitel olmasına bağlı olarak çalışma şekli de değişecektir. | | Hafta 6 | Çalışmanın nicel olması durumu için, Anket sorularının hazırlanması | | Hafta 7 | Anket sorularının uygulanması | | Hafta 8 | Verilerin SPSS programında analiz edilmesi | | Hafta 9 | Verilerin değerlendirilmesi | | Hafta 10 | Sonuç raporunun yazılması | | Hafta 11 | Kalitatif çalışma için, metin taslağının hazırlanması | | Hafta 12 | Okumalar sonucunda elde edilen bilgi fişleri yardımıyla metnin yazılması | | Hafta 13 | Gerek nicel, gerek nitel çalışma için, ortaya çıkan materyalin danışman hocayla değerlendirilmesi | | Hafta 14 | Öğrencinin metni yeniden gözden geçirmesi ve gerekli düzeltmeleri yapması | | Hafta 15 | Araştırmanın sunuma uygun bir şekilde basılması ve danışman hocaya teslim edilmesi | | Hafta 16 | Araştırmanın öğrenci tarafından sözlü olarak sunulması | | |
1 | Ana kaynak, öğrencinin seçtiği bitirme çalışması konusuna göre değişmektetir. | | |
1 | Nouman, W. L. 2010. Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Yayınodası Yayınları, İstanbul. | | 2 | Türkdoğan, O. 2012. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemi, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Sözlü sınav | 16 | 12/06/2024 | 1 | 50 | Ödev | 16 | 12/06/2024 | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 15 | 30 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 15 | 30 | Proje | 10 | 15 | 150 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Diğer 1 | 2 | 10 | 20 | Toplam Çalışma Yükü | | | 240 |
|