|
|
| SOS3028 | Sosyal Bilimler Felsefesi | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ferhat ONUR | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Sosyoloji öğrencilerinin disiplinlerinin felsefe ile olan yakın ilişkisini tanımalarını sağlamaktır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Sosyal bilimlerin bilimsel statüsü hakkındaki felsefi tartışmaları bilir. | | | | ÖK - 2 : | Comte, Durkheim, Weber ve Marx gibi düşünürlerin sosyolojiye yön veren görüşleri hakkında bilgi sahibi olur. | | | | ÖK - 3 : | Sosyolojinin felsefi temellerini kavrar. | | | | ÖK - 4 : | Sosyologların neden felsefeye ihtiyacı olduğunu anlar. | | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Kant, Durkheim, Weber ve Marx gibi filozofların görüşleri çerçevesinde sosyolojinin felsefi temelleri incelenecektir. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Giriş | | | Hafta 2 | August Comte ve Pozitivist Sosyoloji | | | Hafta 3 | Pozitif Felsefe | | | Hafta 4 | Çağdaş Pozitivizm ve Açıklama Kavramı | | | Hafta 5 | Pozitivist Bilimsel Teori Anlayışı ve Karşıtları | | | Hafta 6 | Emile Durkheim'ın Çalışmasında Pozitivizm ve İdeoloji | | | Hafta 7 | Emile Durkheim'ın Çalışmasında Pozitivizm ve İdeoloji (İkinci Bölüm) | | | Hafta 8 | Kant ve Yeni-Kantçılar | | | Hafta 9 | Ara Sınav | | | Hafta 10 | Max Weber'in Metodolojisi | | | Hafta 11 | Max Weber'in Metodolojisi (İkinci Bölüm) | | | Hafta 12 | Marx ve Engels: Tarih Felsefesi ve Bilgi Teorisi | | | Hafta 13 | Marx ve Engels: Tarih Felsefesi ve Bilgi Teorisi (İkinci Bölüm) | | | Hafta 14 | Materyalist Bir Bilgi Teorisine Doğru | | | Hafta 15 | Materyalist Bir Bilgi Teorisine Doğru (İkinci Bölüm) | | | Hafta 16 | Sonuç | | | |
| 1 | Benton, Ted. 2016; Sosyolojinin Felsefi Kökenleri (Çev. Ümit Tatlıcan), Küre Yayınları, İstanbul. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 1 | 12 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Diğer 1 | 1 | 14 | 14 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|