|
|
| SOS3018 | Çağdaş Felsefi Kuramlar | 4+0+0 | AKTS:6 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ferhat ONUR | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | To examine the changes and new approaches observed in the field of philosophy in the 20th century and their effects on the 21st century. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Çağdaş felsefi düşüncenin gelişim çizgisini açıklayabilir. | | | | ÖK - 2 : | Çağdaş felsefenin alanlarını sınıflayabilir. | | | | ÖK - 3 : | Çağdaş filozoflar ve düşüncelerini sunabilir. | | | | ÖK - 4 : | Çağdaş felsefenin genel değerlendirmesini yapabilir. | | | | ÖK - 5 : | Çağdaş felsefe yaklaşımlarını karşılaştırabilir. | | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| 20. yüzyılın temel felsefi akımları olan analitik felsefe, pragmatizm ve fenomenoloji, bu akımları temsil eden filozofların görüşleri çerçevesinde açıklanır. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Giriş
Bilimsel Devrimden Ampirist Felsefeye | | | Hafta 2 | Yeni-Aristotelesçiler, Aydınlanma, Hume ve Kant
Alman İdealizmi ve Hegel | | | Hafta 3 | Marx, Nietzsche ve Varoluşçuluğun Temelleri | | | Hafta 4 | Pragmatizm
Analitik Felsefe
Fenomenoloji | | | Hafta 5 | Fizik, Pozitivizm ve Erken Dönem Wittgenstein
Belirimcilik ve Whitehead | | | Hafta 6 | Dewey ve Amerikan Naturalizmi
Heidegger'in Varlık ve Zamanı | | | Hafta 7 | Varoluşçuluk ve Frankfurt Okulu
Geç Dönem Heidegger | | | Hafta 8 | Hermenötik ve Yapısalcılık | | | Hafta 9 | Ara Sınav | | | Hafta 10 | Wittgenstein'ın Dilsel Dönüşü
Quine ve Pozitivizmin Sonu | | | Hafta 11 | Yeni Bilim Felsefeleri | | | Hafta 12 | Derrida ve Yapıbozumculuk
Postmodernizm | | | Hafta 13 | Rorty ve Felsefenin Sonu | | | Hafta 14 | Modernite Öncesinin Yeniden Keşfi
Pragmatik Realizm | | | Hafta 15 | Belirimciliğin Yeniden Belirişi | | | Hafta 16 | 21. Yüzyılda Felsefe | | | |
| 1 | Cahoone, Lawrence. 2010; Modern Intellectual Tradition: From Descartes to Derrida, The Great Courses, Chantilly. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 1 | 12 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Diğer 1 | 14 | 3 | 42 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 192 |
|