|
|
| SOS4019 | Modernite ve Sosyoloji | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Selim KARYELİOĞLU | | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Serdal FİDAN | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Modernleşmeyle birlikte toplumda yaşanan değişim ve dönüşümlerin incelenmesi amaçlanmaktadır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Modernlikle ilgili temel kavramları açıklayabilir.
| 1 - 2 - 6 - 8 - 10 - 13 | 1 | | ÖK - 2 : | Modern öncesi toplum ile modernlik sonrası toplumların karşılaştırmasını yapabilir.
| 1 - 2 - 6 - 9 - 11 - 12 - 14 | 1 | | ÖK - 3 : | Modernlikle birlikte toplumda yaşanan toplumsal değişimlerin sosyolojik analizlerini yapabilir.
| 1 - 2 - 3 - 7 - 8 - 10 - 14 | 1 | | ÖK - 4 : | Modernlik kuramcılarının fikirlerini kavrar açıklar.
| 1 - 2 - 4 - 5 - 7 - 10 - 11 - 12 | 1 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Bu derste, modern öncesi toplumlar, aydınlanma sonrası toplum, modern dönemde yaşanan toplumsal dönüşümler, modernlik kuramcıları, modernliğin kurumsal boyutları, risk toplumu, tüketim toplumu, endüstri toplumu ve batı dışı modernlikler ile Modernliğin sonuçları tartışılmaktadır. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Bir Toplumsal Formasyon Olarak Modernlik
| | | Hafta 2 | Modern Öncesi dönem
| | | Hafta 3 | Modernliğin Arkaplanı
| | | Hafta 4 | Aydınlanma Sonrası Toplum
| | | Hafta 5 | Demir Kafesin İnşaası: Bürokrasi
| | | Hafta 6 | Modernlik Kuramcıları
| | | Hafta 7 | Modernliğin Kurumsal Boyutları
| | | Hafta 8 | Modernlikten Kopuş | | | Hafta 9 | Ara Sınav | | | Hafta 10 | Risk Toplumu | | | Hafta 11 | Batı Dışı Modernlikler
| | | Hafta 12 | Modernlik Batılı Bir Proje midir?
| | | Hafta 13 | Modernlikten Çıkış Yolları
| | | Hafta 14 | Modernlikten Çıkış Yolları
| | | Hafta 15 | Genel Değerlendirme | | | Hafta 16 | Dönem-sonu Sınavı | | | |
| 1 | Wagner, P. 2014; Deneyim ve Yorum Olarak Modernlik: Modernliğin Yeni Sosyolojisi, PEGEM Akademi, Ankara | | | |
| 1 | Touraine, A. 1994; Modernliğin Eleştirisi, Çev. Hülya Tufan,Yapı Kredi Y., İstanbul | | | 2 | Giddens, A. 2012; Modernliğin Sonuçları, Ayrıntı Yayınları, İstanbul | | | 3 | Bauman, Z. 2000; Liquid Modernity, Blackwell, Malden | | | 4 | Gellner, E. 1994; Postmodernizm İslâm ve Us, Çe. Bülent Peker, Ümit Y., Ankara | | | 5 | Davison, A. 2002; Türkiye?de Sekülarizm ve Modernlik, Ç:Tuncay Birkan, İletişim Y.,İstanbul | | | 6 | Bauman, Z. 1991; Modernity and Ambivalence, Cornell University Press, New York | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 20-28/11/2023 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 10-23/01/2024 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | | Arasınav | 2 | 1 | 2 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Diğer 1 | 4 | 10 | 40 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|